صادرات همدان ۳۰ میلیون و ۷۴ هزار دلار ارزآوری داشت

به گزارش غرب ایران حمیدرضا متین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: صادرات فصل بهار از گمرک استان به ۱۶۶ هزار و ۲۲۴ تُن رسید که ۳۰ میلیون و ۷۴ هزار دلار برای استان ارزآوری داشت.

حمیدرضا متین اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری صادرات در بخش پتروشیمی و مواد شیمیایی ۱۴ میلیون و ۷۵۳ هزار دلار بوده است که سهم ۴۹ درصد از صادرات استان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: وازلین غیربهداشتی و بهداشتی با ۳۹۰ هزار دلار از اقلام مهم این بخش به کشورهای مختلف صادر شده است.

متین به سهم ۲۲ درصدی صنعت در سبد صادراتی استان اشاره کرد و افزود: صادرات این بخش ۶ میلیون و ۷۰۷ هزار دلار و وزن ۱۰۷ هزار و ۲۴۰ تن بوده که کلینگر خاکستری مهمترین این کالاها به شمار می رود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ادامه داد: موتور کولر آبی، شیرخشک صنعتی و سیمان سفید از دیگر اقلام عمده محصولات صادراتی صنعتی هستند.

متین افزود: صادرات در بخش معدن یک میلیون و  ۵۴۸ هزار دلار است که سهم ۵/۵ درصدی از میزان صادرات استان را به خود اختصاص داده است و فرو سیلیس با صادرات یک میلیون و ۵۴۴ هزار دلار سومین کالا عمده صادراتی استان محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی استان با صادرات هفت میلیون و ۶۵ هزار دلار سهم ۵/۲۳ درصدی در سبد صادراتی استان دارد گفت: این دسته شامل ۱۲ قلم محصول است که مهمترین آن کشمش تیزابی و انگوری است.

متین یادآوری کرد: واردات کالا از گمرک همدان نیز در این مدت چهار میلیون و ۲۹۰ هزار دلار به وزن ۹۸۴ تن بود که از این میزان ۳۴ درصد کالای مصرفی، ۴۲ درصد کالای واسطه ای و ۲۴ درصد مربوط به خطوط تولید است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۵۸ قلم کالا در سه ماهه ابتدای سال جاری از گمرک استان همدان به  ۲۳ کشور جهان صادر شده است.

تراز تجاری استان نیز با بیش از ۲۵ میلیون و ۷۸۴ هزار دلار مثبت اعلام شد و حجم مبادلات تجاری همدان در بهار امسال بیش از ۳۴ میلیون ۳۶۴ هزار دلار بود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

قدردانی رهبر انقلاب از عملکرد نیروهای مسلح در حوادث اخیر

غرب ایران - جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *