افزایش ظرفیت سردخانه‌ای همدان به ۳۷۵ هزار تن

به گزارش غرب ایران ؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: ظرفیت سردخانه‌های این استان ۱۷۵ هزار تن است که با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا به ۳۷۵ هزار تن افزایش می‌یابد.

منصور رضوانی جلال افزود: با احداث سردخانه، ضایعات محصول سیب‌زمینی ابن استان از ۲۵ درصد به پنج درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تولید سالانه سیب‌زمینی در استان یک میلیون تن است و همدان ۲۵ درصد از سیب‌زمینی کشور را تولید می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه سردخانه نگهداری سیر در همدان وجود ندارد گفت: قدرت نگهداری سیر در همدان کم است.

رضوانی جلال بیان کرد: تعاونی سیرکاران منطقه‌ای را برای شهرک سیرکاران پیشنهاد داده اند که موافقتنامه احداث این شهرک صادر می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای گفت: احداث گلخانه یکی از رکن‌های مهم جهش تولید و سند راهبردی استان است که تا پایان دولت یازدهم ۲۱۰ هکتار گلخانه در این استان احداث می ود.

رضوانی جلال ادامه داد: طرح هایی با مجموع ظرفیت ۱۴۰ هکتار گلخانه به بانک های عامل معرفی شده اند که ۱۱۰ هکتار آن مصوبه گرفته و به بانک کشاورزی کشور ارسال شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تمامی گلخانه‌های موجود در شهرک‌های استان مجوزهای زیرساختی دارند، اضافه کرد: زیرساخت ۲۳۰ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شده است.

رضوانی جلال عنوان کرد: ۴۷ طرح کشاورزی با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در استان همدان در هفته جهادکشاورزی به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان صورت گرفته که پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ایجادی بوده است.

وی با بیان اینکه اخداث سه واحد دامداری بزرگ در سطح استان در حال پیگری است، افزود: عملیات اجرایی یک واحد دامداری در درگزین آغاز شده، یک واحد در قهاوند در حال استعلامات نهایی و یک واحد در ملایر موافقت‌نامه‌های اولیه را گرفته است.

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *