مددجوی هنرمندی که به سفال همدان جانی تازه می بخشد 97 06 26 11ë§@

صنایع دستی ۸درصد سهم اشتغال استان همدان را به خود اختصاص داده است

به گزارش غرب ایران ، علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در نشست فعالان صنایع دستی لالجین با امام جمعه همدان با بیان اینکه تولید صنایع دستی، برگرفته از درون و روح هنرمند است، گفت: تولیدات صنایع دستی نشان از فرهنگ و تمدن یک سرزمین دارد.

وی با بیان اینکه ۸ درصد از سهم اشتغال استان همدان به صنایع دستی اختصاص دارد، گفت: سهم به‌سزایی از صادرات استان همدان مربوط به صنایع دستی است.

مالمیر با بیان اینکه همدان و اصفهان به لحاظ تعداد شاغلین حوزه صنایع دستی و کیفیت آثار در کشور شاخص هستند، افزود: استان همدان با داشتن دو شهر جهانی در حوزه صنایع‌دستی نه تنها در کشور سرآمد است بلکه گوی رقابت را از بسیاری کشورهای مهم جهان ربوده است.

وی عنوان کرد: ثبت جهانی لالجین و ملایر باعث توسعه و رونق صنایع دستی سایر شهرها و روستاهای استان شده و لالجین در جذب گردشگران نقش به سزایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی کارگاه‌های سنتی و نیز پیگیری توسعه کارگاه‌ها و فروشگاه‌ها در کنار یکدیگر در دستور کار قرار دارد، گفت: لالجین ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف دارد و به عنوان یک مقصد گردشگری می‌تواند در ایران و جهان مطرح شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *