به گزارش غرب ایران: پیمان ترکمانه  در نشستی با هیئت عامل مرکز نیکوکاری رسانه استان همدان( جوانه ایثار) عنوان کرد: این مرکز با توجه به ظرفیت و قدرت بسیار بالایی که در حوزه رسانه وجود دارد می‌تواند تاثیر گذاری بسیاری در این عرصه احسان و نیکوکاری داشته باشد

وی با اشاره به اینکه تشکیل این مرکز بازخورد بسیار خوبی در سطح استان و کشور خواهد داشت، گفت: اینکه فعالان عرصه رسانه از تریبونی که در اختیار دارند برای اعتمادسازی و تقویت فرهنگ نیکوکاری استفاده کنند برکات فراوانی برای جامعه خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت:فرقی که مرکز نیکوکاری رسانه با دیگر مراکز دارد همین قدرت رسانه است که می‌تواند پلی میان نیکوکاران و افراد نیازمندان ایجاد کند

ترکمانه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن در استان و کشور، گفت:ویروس کرونا با تمام مشکلاتی که برای همه‌ جوامع ایجاد کرد اما باعث شد ما تهدید را به فرصت تبدیل کرده و بتوانیم سامانه‌ای برای شناسایی نیازمندان فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان همدان با تاکید بر لزوم هم‌افزایی اقشار مختلف فعال در حوزه کمک‌رسانی به نیازمندان افزود: در بحران کرونا به امر رهبر انقلاب همه پای کار آمدند تا در طرح کمک مومنانه سهمی داشته باشند

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این حجم از همدلی و با هدف بهره‌گیری درست از سرمایه‌ای که فراهم آمده بود ما به دنبال راه‌اندازی سامانه شناسائی نیازمندان رفتیم که در این زمیه نیز گام‌های موثری را برداشتیم.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه و هدفمند کمک‌های مردمی در تمامی تشکل‌های خیّر بیان کرد: مراکز نیکوکاری محلات که برای راه‌اندازی آن‌ها عزم جزم کرده‌ایم یکی از راهکارهای تحقق این عدالت توزیعی است.

وی بابیان اینکه توسعه مراکز نیکوکاری می‌تواند علاج بسیاری از مشکلات باشد، گفت: مراکز نیکوکاری با تجمیع کمک‌های مردمی بسیاری از گره‌ها را باز خواهد کرد.

وی از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در مساجد خبر داد و عنوان کرد: از هفته‌ آینده در مساجد محلات مراکز نیکوکاری تشکیل می‌شود و قرار است افراد نیازمند و خیّران را شناسایی و با ایجاد یک بانک اطلاعاتی و بهره‌گیری از کمک مردم پاسخگوی نیاز مستمندان باشند.

در ادامه جلسه رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری رسانه استان ضمن تشکر از همراهی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان برای تاسیس این مرکز نیکوکاری گفت: فعالان رسانه‌ای استان از گذشته سابقه حضور گسترده در کارهای خیر داشته‌اند.

محمدرضا بیاناتی در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های استان در حوزه خدمات نیکوکارانه هستیم به برخی از برنامه‌های هیئت عامل برای فعال کردن این مرکز اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال بهره‌گیری از توان تمام فعالان رسانه‌ای استان در این عرصه هستیم تاکید کرد: دست یاری به سوی تمام اعضای این خانواده بزرگ وخیّر دراز می‌کنیم.

گفتنی است خانم زهره پوروهابی، آقایان حمدالله چاروسایی. خسرو نوروزی. مجیدملکیان. مسعود پور صالحی از دیگر اعضای هیئت رییسه این مرکز هستند.

انتهای خبر/خ