افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب همدان

به گزارش غرب ایران ؛ معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در این استان خبر داد.

حمید رضا نیکداد، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: میزان مصرف آب از ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصدافزایش یافته است.

او با تاکید برضرورت مدیریت مصرف آب افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور مهمترین روش برای پیشگیری از آن شست و شو و رعایت مواد بهداشتی است و برای انجام آن‌ها نیازمند به تامین و توزیع آب در شبکه‌ها هستیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان  بیان کرد: پارسال تنها در روز‌های ۲۵ تا ۳۰ مرداد پیک مصرف آب در استان داشتیم و بیشترین مصرف آب در استان به روزی هزار و  ۶۸۰ لیتر بر ثانیه رسید.

حمید رضا نیکداد از تولید و توزیع روزانه هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه برای مصرف شهروندان استان خبر داد و افزود: امسال میزان مصرف آب در استان بیشتر از روز‌های پیک مصرف پارسال است و این روند مصرف آب در استان بی سابقه است.

او بر صرفه جویی و مصرف صحیح آب تاکید کرد و گفت: اگر به همین روال مردم استان مصرف آب داشته باشند در روز‌های گرم تابستان با کمبود آب و شاید قطعی ها آب مواجه شویم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان افزود: ما امسال بارش‌های خوبی در استان داشته ایم و این امر کمک کرد تا میزان آب  تامین شده از سداکباتان بیشتر شود اما این بارش ها هم جوابگوی این میزان مصرف آب نیست و با راه اندازی کولرهای آب طی روزهای اخیر باز هم احتمال افزایش مصرف آب در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *