ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در همدان

 به گزارش غرب ایران ؛ فرماندار همدان گفت: طی ۱۶ ماه آینده ۱۷ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته می شود.

حسین افشاری، فرماندار همدان در کارگروه امور زیربنایی و تأمین مسکن شهرستان همدان، با بیان اینکه تا پایان تیر امسال ۱۵ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته می‌شود، بیان کرد: طی پارسال و چند ماهه اخیر بیش از یک و نیم میلیون مترمربع پروانه ساختمانی در شهر همدان صادر شده است.

او با اشاره به ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن گفت: با توجه به اینکه براساس اعلام راه و شهرسازی در مجموع ۱۷ هزار واحد مسکونی تا پایان تیر سال ۱۴۰۰ ساخته می‌شود.

فرماندار همدان بستن مالیات بر معاملات را از دیگر راهکار‌های کنترل واسطه‌گری در بازار مسکن دانست و اظهار کرد: باید مشورتی با دادستان همدان انجام دهیم تا یک مرجع صلاحیت داری برای اجاره بهای مسکن قیمت تعیین کند.

افشاری با تأکید بر اینکه در نظام قیمت گذاری و معاملات مسکن نیاز به اصلاح قانون و تغییر رویکرد مردمی داریم بیان کرد: طرح جامع شهر همدان را یکی از راهکار‌های کاهش قیمت مسکن و زمین در همدان است.

فرماندار همدان تأمین زمین را یکی از مشکلات مهم در بحث مسکن و شهرک‌سازی اعلام کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در همدان در زمینه ایجاد شهرک و مسکن تأمین زمین است.

افشاری بیان کرد: پارسال ۶۹ میلیارد تومان در حوزه مسکن روستایی شهرستان همدان هزینه شده که عمده آن توسط بانک‌ها پرداخت شده است و طرح ویژه مسکن روستایی که امسال مطرح شده اهمیت ویژه‌ای دارد و باید مانند سال گذشته اقدام شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح سایت‌موزه میدان امام (ره) شهر همدان برای مدیریت شهری اولویت اول را دارد، گفت: این طرح از اولویت‌های اول شهرستان همدان است که به دلایل مختلف کُند شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان هم گفت: طرح سایت‌موزه میدان امام خمینی (ره) شهر همدان در حال ابلاغ ماده ۴۸ به پیمانکار بوده و طی دو هفته آینده مناقصه جدید برگزار خواهد شد.

عزیزالله یوسفی اظهار کرد: سایت‌موزه میدان امام با کارفرمایی راه و شهرسازی و مجری گری شهرداری همدان در حال اجراست که به علت اینکه نقشه‌های اولیه دچار تغییراتی شده است، روند کُند شده و راه وشهرسازی استان اعلام کرده که قرار است پیمانکار جدید برای این طرح انتخاب شود.

او با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد تومان اعتبار به پیمانکار داده شده و برای سال ۹۹ نیز یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است، ابرازامیدواری کرد که این طرح با انتخاب پیمانکار جدید تا پایان امسال به پایان برسد.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب

غرب ایران - در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *