آبگیری حوضچه‌های تغذیه مصنوعی نیروگاه شهید مفتح همدان

به گزارش غرب ایران ؛مدیرعامل شرکت تولید برق نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: در پی بارش روزهای اخیر و جاری شدن آب در رودخانه فصلی قره‌چای، عملیات آبگیری حوضچه‌های تغذیه مصنوعی نیروگاه شهید مفتح همدان آغاز شد.

عبدالمجید دیناروند  افزود: نیروگاه شهید مفتح دارای ۶ حوضچه تغذیه مصنوعی است و حجم آبگیری حوضچه‌ها در هر سیلاب افزون بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است.

وی اظهار داشت: آبگیری حوضچه‌ها سبب کنترل سیلاب‌ها و تغذیه سفره‌های زیر زمینی اطراف این نیروگاه می‌شود.

دیناروند عنوان کرد: این نیروگاه از سال ۹۴ تاکنون آب مورد نیاز خود را برای استفاده در چرخه تولید از پساب تصفیه شده فاضلاب شهر همدان تامین می کند و استفاده از منابع آب‌های زیر زمینی به یک حلقه چاه، برای مصرف آب آشامیدنی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه حوضچه‌های این نیروگاه در بارندگی‌های سال گذشته بیش از پنج بار آبگیری شده بود، ابراز امیدواری کرد: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته، با بارش ها در سال جاری، حوضچه های تغذیه مصنوعی این نیروگاه، بیش از سه مرحله آبگیری می‌شود.

نیروگاه حرارتی شهید مفتح همدان با ظرفیت تولید هزار مگاوات در دشت کبودراهنگ در کیلومتر ۴۵ جاده همدان – تهران، قرار دارد.

این نیروگاه از نوع حرارتی و شامل چهار واحد بخار ۲۵۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۲۷۰ هکتار است.

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *