پنج هزار و ۹۵۹ نفر در همدان برای بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند

به گزارش غرب ایران ؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: پنج هزار و ۹۵۹ نفر در این استان که بر اثر شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.

احمد توصیفیان  افزود: مشمولان برخورداری از مقرری بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا،همه کارگران بنگاه‌هایی که متاثر از بیماری کرونا کارشان را از دست می‌دهند می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: پس از بررسی‌های لازم و پایش متقاضیان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی تعلق یا تعلق نگرفتن مقرری به آن‌ها از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: مقرری بیمه بیکاری تعیین‌شده تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که مشمول هرسه قانون کار، تامین اجتماعی و بیمه بیکاری باشند، صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه‌شدگان اختیاری نظیر کارگران فصلی که در پایان فصل کار به‌طور طبیعی بیکار می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی، رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌ای بین‌شهری، دستفروشان و قالیبافان که برای خود کار می‌کنند و کارفرمایی ندارند مشمول بهره‌مندی از مقرری بیمه بیکاری نمی‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: متقاضی طرح باید کارگر مشمول قانون کار و بیمه تامین اجتماعی باشد به‌عبارت دیگر از کارفرما حقوق و مزایا دریافت کند.

توصیفیان از متقاضیان خواست: به‌ منظور رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تردد متقاضیان بدون مراجعه به اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها به این سامانه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *