مقدار مصرف گاز در استان تا پایان آذرماه به ۲۴۴ میلیون متر مکعب رسید

به گزارش غرب ایران عبدالله فیاض مدیر شرکت گاز همدان گفت: مقدار مصرف گاز در استان تا پایان آذرماه به ۲۴۴ میلیون متر مکعب رسید.

وی افزود: مقدار مصرف گاز در همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته، اما در دی ماه با افزایش ۴ درصدی روبرو شد.

فیاض بیان کرد: یکی از منابع تأمین سوخت لازم برای نیروگاه‌ها، گاز طبیعی است، اما با توجه به قرارگرفتن در فصل سرد سال، مقدار گاز اختصاص داده شده به این واحدها و کارخانجات تولید سیمان کاهش یافته تا مردم با مشکل افت فشار گاز روبرو نشوند.

مدیر شرکت گاز همدان از وجود ۶۱۷ هزار و ۲۰۴ مشترک گاز در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۷۲ هزار و ۶۷۶ در بخش خانگی، ۴۱ هزار و ۵۷۵ در بخش تجاری و عمومی و ۲ هزار و ۹۰۰ مورد در بخش صنعتی و کشاورزی است.

فیاض با اشاره به بهره‌مندی ۹۹٫۹ درصد جمعیت استان همدان از نعمت گاز طبیعی اعلام کرد: به همه شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شده و تنها تعدادی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار باقی مانده است.

وی بیان کرد: همزمان با دهه مبارک فجر ۶۳ طرح گازرسانی به برخی روستاها با صرف بیش از ۸ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده و ۱۳۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

فیاض اعلام کرد: عملیات گازرسانی به تعداد دیگری از روستاها هم با بیش از ۱۲ میلیارد و ۷۸۶ میلیون تومان اعتبار در دهه فجر آغاز می‌شود.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *