۶۰ درصد انگور استان همدان در ملایر تولید می‌شود

به گزارش غرب ایران ، حجت‌الله شهبازی :مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشمش از محصولات مهم در حوزه کشاورزی استان به شمار می‌رود و همدان با تولید بیش از ۴۰ هزار تن کشمش در سال، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تولید سرانه انگور در جهان ۱۰ و در ایران ۴۵ کیلوگرم بوده، اما در استان همدان ۲۳۵ کیلوگرم است که نشان از اهمیت این محصول برای استان داشته و بخش زیادی از این محصول در ملایر تولید می‌شود.

شهبازی، انگور را مهم‌ترین محصول کشاورزی شهر ملایر عنوان کرد و گفت: سالیانه ۲۵۰ هزار تن محصول از تاکستان‌های این شهر برداشت می‌شود و با داشتن ۱۰ هزار و ۵۷۰ هکتار سطح زیر کشت، ۴۹ درصد مساحت زیر کشت این محصول در استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان بیان کرد: از نظر تولید هم ۶۰ درصد تولید انگور در استان مربوط به ملایر بوده و قطب تولید این محصول در استان به شمار می‌رود.

شهبازی اعلام کرد: استان همدان با ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت، ۸٫۶ درصد تولید اانگور در کشور را به خود اختصاص داده و با تولید ۴۰۰ هزار تن در سال پس از استان فارس، جایگاه دوم کشور را دارد.

وی گفت: با توجه به اهمیت تولید انگور در حوزه کشاورزی استان، بهبود کمی و کیفی تولید این محصول با اجرای طرح «فراز» در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته و هدف از این کار، تغییر روش کاشت انگور از روش معمول «خوابیده» به ایستاده یا داربستی است.

شهبازی با بیان اینکه طرح «فراز» بهبود روش کاشت انگور و بازدهی بیشتر را دنبال می‌کند، تصریح کرد: با بهبود کیفیت و کمیت انگور، امکان صادرات این محصول و درآمدزایی برای باغداران هم بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *