واگذاری ۳۰ دستگاه اتوبوس شهری به بخش خصوصی

کامران گردان در هفتادو یکمین جلسه صحن شوار ضمن تبریک و تسلیت شهادت سرافرازانه سردار شهید سپهبد سلیمانی، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در ناوگان حملونقل عمومی شهر همدان خدماترسانی میکنند، که در این جلسه با واگذاری ۳۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حملونقل عمومی به بخش خصوصی موافقت شد.

وی افزود: واگذاری این تعداد دستگاه اتوبوس باید با انجام مراحل قانونی، کارشناسی و مورد تأیید وزارت کشور انجام گیرد و همچنین سازوکار مزایده در واگذاری این اتوبوسها نیز باید به شورای اسلامی شهر، ارائه شود.

گردان همچنین با اشاره به وضعیت پلهای عابر پیاده و نگهداری آنها، گفت: طبق تأکید جلسات شورا مقرر شده بود پیمانکار پلهای عابر پیاده به طور مداوم برای نگهداری آنها، سرکشی داشته باشد و به اصلاح نواقص نیز بپردازد؛ اما نظارت پیمانکار کافی نبوده است و شاهد خرابی و تخریب پلها توسط مردم یا فرسوده شدن آنها هستیم.

* فتحی: نارضایتی شهروندان از وضعیت پلهای عابر پیاده

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان هم ضمن تسلیت شهادت پرافتخار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با انتقاد از نارضایتی شهروندان از فعالیت پلهای مکانیزه عابر پیاده، اضافه کرد: تمامی پلهای عابر پیاده نصب شده در دوره چهارم شورا هستند و از شورای پنجم تاکنون یک پل هم به تعداد پلها اضافه نشده است و تمامی پلهای عابر پیاده یا غیرفعال هستند یا هیچگونه رضایتمندی در خصوص آنها وجود ندارد.

علی فتحی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از پلهای مکانیزه عابر پیاده شهر غیرفعال است، تأکید کرد: تعداد قابلتوجهی از پلها، خراب بوده یا سایبان ندارند که در مواقع بارانی، برای تردد افراد خطرناک هستند.

وی با اشاره به اینکه برای نگهداری پلهای عابر پیاده پیمانکار تعیین شده و به همین منظور سالانه مبلغی هم از شهرداری دریافت میکند، گفت: متأسفانه وضعیت پلها قابل قبول و مطلوب نیست؛ بهگونهای که یا تخریب شدهاند یا وضعیت بهداشتی مناسبی ندارند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه چندین جلسه برای تعیینتکلیف پل های عابر پیاده بهمنظور نگهداری، اصلاح و رفع نواقص آنها تشکیل شده است، افزود: متأسفانه شهرداری در خصوص تکالیف خود در این زمینه اقدامی انجام نداده است که باید پاسخ گو باشد.

فتحی با اشاره به واگذاری ۳۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حملونقل عمومی به بخش خصوصی، گفت: شورای اسلامی شهر همدان بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری در راستای تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاست کلی نظام مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی و همچنین همسویی و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی در راستای بهرهگیری از توان و سرمایه غیردولتی برای گسترش و توسعه همهجانبه و به دنبال فرصتهای شغلی و خدمات دهی منظم به شهروندان و همچنین کاهش هزینههای سرسامآور جاری مصوب کرد تا در ادامه روند واگذاری اتوبوسها به بخش خصوصی، نسبت به واگذاری ۳۰ دستگاه اتوبوس که از محل یارانههای دولتی در سال ۹۰ خریداری شدهاند، اقدام شود.

وی با بیان اینکه ماهیانه ۷۰۰ میلیون تومان هزینه نگهداری و جاری این اتوبوسهاست و واگذاری آنها به بخش خصوصی به صرفه خواهد بود، معتقد است: واگذاری خودروهای اتوبوس به بخش خصوصی علاوه بر خدماترسانی بهتر، پرداختهای نقدی و الکترونیکی را نیز منجر خواهد شد.

* قراباغی: شورا کم کاری مدیران را نادیده نگیرد

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با تأکید بر حوزه نظارتی شورا، گفت: نباید از کمکاری مدیران شهری به راحتی عبور کرده و در امر نظارت، ضعیف عمل کنیم.

حسین قراباغی با بیان اینکه عدم توجه به سلامتِ شهروندان همدانی، روال کار مدیران و مسؤولان شده است؛ افزود: حفاظت از جان مردم در مباحث احداث پل‌های عابر پیاده در دوره چهارم مورد تأکید بوده است؛ اما متأسفانه مشاهده می‌شود بسیاری از تصادفات، نزدیک این پل‌ها صورت گرفته است و باید دلایل عدم استفاده از این پل‌ها را آسیب‌شناسی کنیم.

وی اضافه کرد: فعال نبودن آسانسور یا پله‌های مکانیزه عابر پیاده یکی از دلایل عدم استقبال مردم از این پل‌هاست و باید شهرداری این موضوع را مورد توجه قرار دهد و به اصلاح نواقص بپردازد.

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

برگزاری ۲ آزمون استخدامی جذب معلم /استخدام ۱۰۵ هزار معلم جدید

غرب ایران - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استخدام ۱۰۵ هزار معلم جدید گفت: دو آزمون استخدامی برای جذب معلم در اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *