اهدا ۳۶ هزار و ۸۳۳ واحد خون در همدان

به گزارش غرب ایران ؛ مسوول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون همدان گفت: اهالی این استان از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ۳۶ هزار و ۸۳۳ واحد خون اهدا کردند.

فاطمه یادگاری بیان کرد: ۳۶ هزار و ۸۳۳ تن در ۹ ماهه سالجاری به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که برخی از آنها شرایط لازم برای اهدای خون را نداشتند.

وی اضافه کرد: پیش از اهدای خون وضعیت جسمی اهدا کننده بررسی می‌شود و در صورت بیماری، مصرف داروی خاص و سرما خوردگی به منظور افزایش سلامت اهدا کننده و بیمار نیازمند به خون، خونگیری صورت نمی‌گیرد.

مسوول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان ادامه داد: برخی از مراجعه گنندگان برای بار نخست اقدام به اهدای خون می کنند که طبق بخشنامه و دستورالعمل ۲ بار خونگیری در مدت سه ماه از آنها صورت گرفته تا پس از اطمینان از سلامت خون این افراد، آنها نیز به جمع اهدا کنندگان می‌پیوندند.

یادگاری عنوان کرد: ۶۳۰ تن از اهدا کنندگان خون در ۹ سالجاری بانوان بودند که سهم اندکی از اهدای خون را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: این اداره کل، خون مورد نیاز یک هفته بیمارستان ها را ذخیره کرده است و هر بیمارستان در صورت نیاز به خون، پلاکت و پلاسما، خون مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *