بیش از ۳ هزار نفر در بانک خون بند ناف استان همدان عضو شدند

به گزارش غرب ایران ؛ کارشناس مسوول بانک خون استان همدان از عضویت بیش از ۳ هزار نفر در بانک خون بند ناف استان همدان خبر داد .

 علیرضا وکلیان کارشناس مسوول بانک خون استان همدان با اشاره به اینکه خون موجود در بند ناف نوزاد که در هنگام تولد دور ریخته می‌شود سرشار از  بیماری‌های سخت درمان است گفت: در حال حاضر در دنیا بیش از ۸۰ نوع بیماری با روش ذخیره سازی خون بند ناف در حال درمان است که این تعداد در ایران ۴۰ نوع بیماری است.

او تاکید کرد: مادران باردار در هفته ۳۵ دوران بارداری میتوانند  به مراکز بانک خون بند ناف رو یان  برای عضویت مراجعه کنند.

کارشناس مسوول بانک خون استان همدان   با بیان به اینکه تنها یکبار برای هر فرد در طول دوران زندگی امکان ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف وجود دارد افزود: سلو ل ها دارای پتانسیل بسیار بالای درمانی بوده و سلو ل‌های بنیادی در اثر تکثیر‌های پی در پی دچار پیری نمی‌شوند و برای درمان و یا کاهش شدت بیماری‌های سخت درمان  مناسب است.

کارشناس مسول بانک خون استان همدان  ادامه داد: در حال حاضر در کشور ما بیماری‌هایی با منشا خونی از جمله انواع سرطان خون – تالاسمی – کم خونی‌های مادر زادی- نقص سیستم ایمنی و عقب ماندگی ذهنی با سلول‌های بنیادی بند خون ناف  قابل درمان است.

وکلیان با اشاره به هزینه‌ای پرداختی و ذخیره سازی نمونه خون بند ناف نوزاد گفت: هزینه اولیه ۳ ملیون و ۳۰۰ هزار تومان و  حق عضویت سالیانه ۱۶۰ هزار تومان  برای  متقاضیان در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه سلو ل‌های بنیادی نوزاد را برای درمان بیماری‌های احتمالی نوزاد و خانواده در جه یک و حتی بستگان درجه دو ذخیره می شود، گفت: مدت نگهداری خون بند ناف در بانک سلول‌های بنیادی تا ۲۸ سالگی است.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *