اختصاص ۱۰۸ هکتار زمین برای مسکن ملی در همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، سید مسعود حسینی گفت: در راستای کمک به مسکن‌سازی دولت، اجرای قانون جهش تولید مسکن و کمک به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد قراردادی با اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص قسمتی از املاک شهرداری همدان واقع در اراضی حسن‌آباد و شورین برای احداث مسکن ملی امضا شده است.

او با اشاره به سهم شهرداری همدان از این اراضی گفت: طبق این قرارداد ۵۰ درصد از کاربری‌های خالص مسکونی و ۳۰ درصد از کاربری‌های خالص تجاری در سهم شهرداری همدان قرار دارد.

شهردار همدان گفت: از اراضی مسکونی این طرح ۲۲ هکتار و حدود یک‌هزار و ۲۰۰ قطعه سهم شهرداری همدان است که آورده ۳ هزار میلیارد تومانی به همراه دارد.

حسینی با بیان اینکه طبق طرح جامع این املاک به محدوده شهر الحاق شده است گفت: انشاءالله با انجام بقیه کار‌ها به زودی شاهد شروع ساخت و ساز در این محدوده خواهیم بود تا بتوانیم سهم خود را در راستای ساخت مسکن ادا کنیم.

او با اشاره به آماده‌سازی املاک ۱۰۸ هکتاری گفت: امور مربوط به جدولگذاری، آسفالت به نسبت سهم شهرداری توسط اداره مذکور انجام و سایر هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی اعم از زیربنایی و روبنایی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی است.

شهردار همدان گفت: قرار است کاربری‌های فضای سبز طرح توسط دولت در اختیار شهرداری قرار بگیرد و شهرداری هم نسبت به طراحی و اجرای طرح‌های فضای سبز اقدام کند.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *