OLYMPUS DIGITAL CAMERA

استان ایلام در دهه فجر جشن پایان گازرسانی برگزار می‌کند

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، محمود کشاورز با بیان اینکه در دولت سیزدهم تعداد ۶۴ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شد، اظهار داشت: این روستاها صعب‌العبور در مناطق کوهستانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه ۴۴ روستا از روستاهای سطح استان قابلیت گازرسانی ندارند، گفت: تعداد ۵۷۰ روستا، معادل ۹۹ درصد از ۶۶۷ روستا در استان گازرسانی انجام شده است.

کشاورز به الگوی مصرف مشترکین اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد مشترکان بر اساس آمار سامانه مشترکین شرکت گاز استان، در سه پلکان اول قرار داشته و الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند.

وی به اجرای طرح پاداش مصرف در راستای جلوگیری از مصرف بی‌رویه گاز و همچنین کاهش آن اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح مشترکینی که بین ۱۰ تا ۳۵ درصد مصرف گاز خود را کاهش دهد، شامل این پاداش در تعرفه گاز زمستانی خود خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تعداد ثبت تخلفات بخش خانگی در سال جاری را ۱۵۰ مورد عنوان کرد و بیان کرد: در این‌ رابطه جریمه قانونی توسط واحد مشترکین شرکت انجام شده است.

کشاورز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بهینه‌سازی در جهت کاهش مصرف گاز در استان، عنوان کرد: تعداد۴۵۰ موتورخانه شامل منازل شخصی، دستگاه‌های دولتی، صنایع و مصارف خانگی کاملاً بهینه‌سازی شده که این اقدام کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی مصرف گاز را به همراه داشته است.

وی به دیگر اقدامات این شرکت اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۷ هزار و ۲۴۰ مشترک در بخش کمیته امداد امام خمینی(ره) و در بخش بهزیستی نیز تعداد ۱۸ هزار و ۵۴۸ خانواده از گاز به‌ صورت رایگان استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام، ادامه داد: در سال جاری برای ۲۰۰ خانوار با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال گازکشی در تفاهم‌نامه‌ای که با این نهادهای حمایتی به‌صورت کاملا رایگان انجام شد.

کشاورز با تاکید بر اینکه در استان ایلام ۲۱۳ هزار و ۱۷۰ مشترک مصرف گاز هستند، تصریح کرد: بالاترین مصرف گاز در فصل تابستان مصرف مربوط به صنایع به میزان ۲ میلیون متر مکعب در روز و در فصل زمستان در پیک مصرف ۴ میلیون مترمکعب در روز در بخش خانگی و همین مقدار نیز در بخش صنعت بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام جمع بدهی تمامی ادارات استان ایلام به شرکت گاز این استان مبلغ ۴۴ میلیارد ریال است، بیان کرد: شرکت‌های سیمان و پتروشیمی ایلام بالاترین بدهی رابه شرکت گاز دارند.

وی مبلغ بدهی پتروشیمی به شرکت گاز را چهار هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون بخشی از این بدهی واریز شده و اقداماتی جهت وصول بخش دیگر آن نیز صورت گرفته است.

کشاورز در ادامه با بیان اینکه ۱۳۴۱ واحد اقتصادی و تولیدی در سطح استان از نعمت گاز برخوردار هستد، افزود: با توجه به بیشترین سهم مصرف به صورت پایدار گاز تمام صنایع استان در دسترس است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه در خصوص رعایت فرهنگ ایمنی و مسئولیت اجتماعی این شرکت نیازمند تبلیغات خاص و کافی هستیم، تصریح کرد: از اقدامات شرکت گاز در این راستا در سطح کشوری می‌توان به تولید بخاری با راندمان بالا(هرمتیک) و در سطح مدارس و حوزه آموزش و از طریق رسانه‌ها نیز تبلیغات سمعی و بصری انجام گرفته است.

وی گفت: دهه فجر امسال با اتمام گازکشی به روستاهای هلیلان شاهد جشن پایان گازرسانی در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *