ق

بازگشت ۲۰۶ واحد تولیدی در همدان به چرخه‌ی تولید

غرب ایران -استاندار همدان گفت: در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی ۲۰۶ واحد تعطیل و نیمه تعطیل در استان به چرخه‌ی تولید بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، علیرضا قاسمی‌فرزاد در سی‌وهفتمین جلسه‌ی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: پرونده‌هایی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می‌شوند، لزوماً تعطیل یا نیمه تعطیل نیستند، برخی فعال هستند اما درحوزه‌های بانکی، مالیاتی و بیمه و دیگر موارد مشکلاتی دارند.

وی افزود: در این جلسه پرونده‌ی یک واحد گلخانه مطرح شد که مقرر گردید ۱۰ درصد از بدهی بانکی را پرداخت و یکسال برای تسویه امهال شود.

استاندار همدان تصریح کرد: پرونده مطروحه‌ی دیگر واحد دامداری و بره‌پروری بود و مصوب شد ۱۰ درصد از بدهی خود را پرداخت و ۹ ماه فرصت برای تسویه داده شد.

وی ادامه داد: واحد دیگری جهت بدهی مالیاتی حضور داشت که مشروط به راه‌اندازی مجدد در شش ماه، بدهی مالیاتی آن دو سال امهال شد.

قاسمی‌فرزاد گفت: اتحادیه تعاون‌های روستایی مشکل ضمانت‌نامه وجود داشت، با توجه به تأمین میوه و اقلام دیگر در روزهای پایانی سال، پنج‌ماه برای پرداخت بدهی بانکی فرصت داده شد.

وی عنوان کرد: ماشین‌آلات واحد تولیدی دیگری به دلیل اختلاف بین ادارات صمت و گمرک ترخیص نشده بود که جهت تسهیل و رفع موانع تولید این واحد تولیدی مصوب شد؛ تعرفه‌ی سابق پرداخت و به ازای مابه‌التفاوت تضمین ارائه شود و امروز ماشین‌آلات مذکور ترخیص گردد.

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.