۲۵ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در کرمانشاه در حال ساخت است

سیدشهرام کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به برکات ایام اربعین برای استان کرمانشاه، اظهار داشت: در سال گذشته ۵۷۸ کیلومتر شامل ۳۳۶ کیلومتر راه‌های شریانی، ۱۲۷ کیلومتر راه‌های فرعی و ۱۱۵ کیلومتر راه‌های روستایی آسفالت و ۴۳ کیلومتر لکه‌گیری شد.

وی عنوان کرد: همچنین در سال گذشته ۵۷۸ هزار تن آسفالت با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تاکنون در راه‌های استان اجرا شده است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، گفت: در استان کرمانشاه ۸۰۵۱ کیلومتر شامل ۴۹۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۸۲۳ کیلومتر راه فرعی، ۴۶۴ کیلومتر بزرگراه و ۵۱۹۵ کیلومتر راه روستایی وجود دارد و وضعیت راه‌های استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

کهریزی افزود: هفته گذشته نشستی با مسئولان وزارتخانه برگزار شد و مطالبات استان را اعلام کردیم و این نوید را به هم استانی‌ها می‌دهیم محورهای مواصلاتی استان را در تمام بخش‌ها به ترتیب اولویت‌ و در حداقل زمان مکن به بهترین نحو ارتقا خواهیم داد.

وی از کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات در راه‌های روستایی در ۹ ماه ابتدای امسال خبر داد و عنوان کرد: استان کرمانشاه در زمینه کاهش تصادفات در راه‌های روستایی رتبه نخست کشور را دارد و تلاش می‌کنیم در محورهای اصلی و بزرگراه‌ها نیز این موضوع مدیریت شود.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت کیفیت راه‌ها در جذب گردشگر و تلاش در این راستا گفت: نابه سامانی‌هایی در زمینه ترمینال‌های استان وجود دارد که باید با وحدت رویه و هماهنگی دستگاه‌های مختلف رفع شود.

کهریزی افزود: پنج درصد صورت وضعیت به شهرداری‌ها تخصیص می‌یابد اما به طور نمونه ترمینال شهید کاویانی شهر کرمانشاه در شأن این کلانشهر نیست و سرویس بهداشتی و استراحتگاه مناسبی هم ندارد و این موضوع باید از شهرداری مطالبه شود.

وی با اشاره به جابه‌جایی یک میلیون و ۲۳۱ هزار مسافر در ۹ ماه ابتدای امسال در راه‌های استان عنوان کرد: ۳۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان در حال بهره‌برداری است و ۲۵ مورد نیز در حال ساخت است که هیچکدام در شأن مردم استان نیستند و شهروندان می‌توانند کمبودها و مشکلات را از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ گزارش دهند.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *