هدف گذاری ساخت ۱۳۶ هکتار شهرک گلخانه‌ای در شهرستان فامنین 

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، امیرعباس کردیان از ساخت شهرک گلخانه‌ای ۱۰۰ هکتاری در روستای فیض‌آباد فامنین به منظور تولید گل شاخه بریده خبر داد و گفت: مکاتبات لازم برای اخذ موافقت‌ها انجام شده است.

او با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم، چون برق و گاز برای تحقق این شهرک گلخانه‌ای فراهم شده است گفت: به منظور تامین آب نیز به دنبال تخصیص پساب فاضلاب هستیم.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان گفت: از آنجا که پساب برای تولید انواع صیفی استفاده نمی‌شود در این گلخانه گل شاخه بریده تولید می‌شود که از بازار خوب داخلی و خارجی برخوردار است.

کردیان گفت: در حال حاضر تنها یک گلخانه گل شاخه بریده در استان فعال است که محصولات خود را قبل از تولید پیش فروش و صادر می‌کند.

او به نیاز آبی این شهرک گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: سالانه ۸۰۰ هزار متر مکعب نیاز آبی این شهرک گلخانه‌ای است که از محل پساب فاضلاب پیش‌بینی شده است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان گفت: با موافقت تخصیص پساب، احداث این گلخانه سال آینده آغاز می‌شود.

کردیان با تاکید بر اینکه ساخت شهرک گلخانه در منطقه کله‌سر فامنین نیز در ۳۶ هکتار پیگیری می‌شود گفت: تاکنون یک چهارم آب مورد نیاز این طرح تامین شده است به طوری که در انتظار مجوز حفر چاه برای تامین بخش دیگر نیاز آبی این شهرک هستیم.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *