افزایش ضریب پرستار به تخت در همدان 

غرب ایران – ضریب پرستار به تخت در همدان طی سال ۹۹ بر روی عدد ۹ دهم قرار داشت که هم اینک به ۱.۲ افزایش یافته است با این وجود میانگین کشوری ۱.۸ بوده و باید به این رقم برسیم.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:  گفت: ضریب تخت بیمارستانی به جمعیت در همدان با توجه به شرایط کنونی نیاز به افزایش است و امید می‌رود در افق پیش رو شرایط مناسب در این شاخص فراهم شود.

رضا طهماسبی گفت: سه میلیون مورد خدمت شامل سرپایی، درمان، آزمایشگاه، نیمه نخست امسال توسط ۱۶ بیمارستان بخش دولتی ارائه شده است که با احتساب خدمات بخش خصوصی به هشت میلیون می‌رسد.

او گفت: میزان مرگ و میر بیماران در بیمارستان‌های دولتی همدان طی ۶ ماهه امسال زیر یک درصد است و بیش از ۹۹ درصد افراد پس از دریافت خدمات درمانی ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: میزان مرگ و میر بیماران بستری در بخش سی. سی. یو زیر پنج درصد و آی. سی. یو نیز ۲.۲ درصد است.

طهماسبی گفت: هم اینک در بیشتر شهرستان‌ها پزشک متخصص رادیولوژی، جراح زنان پزشک متخصص قلب و داخلی مستقر است.

او با اشاره به فعالیت بیمارستان اکباتان از هفته جاری، گفت: بیمارستان اکباتان با ۲۷۰ تخت بیمارستانی دارای ۶ طبقه درمانی و ۲ طبقه برای دستیاران و سه طبقه الحاقی برای مباحث اداری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:  این بیمارستان دارای ۱۸۸ تخت برای بستری عادی، ۲۷ تخت ایزوله،۲۷ تخت اورژانس، ۱۸ تخت ان. آی. سی. یو یک و ۶ تخت در ان، آی سی یو ۲، پی آی سی یو ۱۴ تخت، سی. سی. یو ۹ تخت است.

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هم گفت: برای بهره برداری از بیمارستان اکباتان شهر همدان ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

بابک یوسفی گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلرارد ریال دیگر در قالب مالی و اجناس برای تجهیز این بیمارستان هزینه شده است.

او گفت: با وجود قرار گیری بیمارستان اکباتان در مکانی پر تردد، اما ۲۳۲ جای پارک در محوطه بیمارستان برای مراجعان پیش بینی شده و از ظرفیت محوطه مرکز بهداشت نیز برای پارک وسیله نقلیه افرادی که برای ملاقات بیماران مراجعه می‌کنند استفاده می‌شود

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *