بسیاری از مشکلات آتش‎‌نشانان رسانه‌ای نمی‌شود

به گزارش غرب ایران ؛آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در جمع مدیران و فرماندهان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان اظهار کرد: به دلیل حفظ آرامش شهر بسیاری از عملیات‌هایی که از سوی سازمان آتش‌نشانی انجام می‌شود مطرح نمی‌شود و همین مسأله به مظلومیت آتش‌نشانان می‌افزاید.

نماینده ولی فقیه در همدان با بيان اينكه آتش‌نشانان آسایش و امنیت خود را برای خدمت به مردم برهم می‌زنند گفت: باید با فرهنگسازی مناسب میزان مزاحمت‌های تلفنی با ۱۲۵ را کاهش دهیم که البته اين اتفاق در عصر حاضر بسیار عجیب است.

وی با بیان اینکه بر اساس آیه قرآن اگر یک نفر نجات داده شود گویی همه مردم نجات داده شدند افزود: آتش‌نشانان آسایش و امنیت خود را برای خدمت به مردم بر هم می‌زنند و باید قدردان این قشر بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه به طور حتم مردم سپاسگزار خدمات آتش‌نشانان هستند تصریح کرد: از منظر قوانین و شرع ما نجات جان انسان فارغ از دین افراد حائز اهمیت است که این امر نشاندهنده عظمت انسان و ارزش آدمی است.

وی با اشاره به برخی مزاحمت‌های تلفنی با شماره ۱۲۵ ادامه داد: باید با فرهنگسازی مناسب میزان مزاحمت‌ها را کاهش دهیم که البته این اتفاق در عصر حاضر بسیار عجیب است.

شعبانی با اشاره به اینکه در بحث مدیریت سیل نامی از آتش‌نشانان نبود خاطرنشان کرد: از اقدامات همه آتش‌نشانان در خدمات‌دهی در زمان بروز سیل باید قدردانی کرد و ما تقدیر می‌کنیم.

انجام ۳ هزار و ۷۰۰ عملیات در سال ۹۷

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان نیز در این دیدار با بیان اینکه سازمان‌های آتش‌نشانی‎، نهادی بدون مرز هستند اظهار کرد: تنها مجموعه و سازمانی هستیم که بند اول شرح وظایف آن نجات جان انسان‌هاست و پس از آن نجات جان و اموال مردم است که وظیفه ما را سخت‌تر کرده است.

 

محمدرضا بیاناتی با بیان اینکه در حال انجام ۶۵ وظیفه هستیم افزود: وظیفه آتش‌نشانی تنها اطفاء حریق نیست.

وی با اشاره به اینکه در آتش‌نشانی شهدای بسیاری تقدیم جمهوری اسلامی شد تصریح کرد: آتش‎نشانی یکمجموعه شبه‌نظامی است و یک دهه است این سلسله‌ مراتب در حال اجراست.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه ۲۴ ساعت شبانه‌روز در آماده‌باش هستیم ادامه داد: شغل آتش‌نشانی اولین سطح استرس را در جهان دارد.

یک‌هزار و ۵۰۴ نفر نجات یافتند

وی با اشاره به اینکه سلامت آتش‌نشانان و خانواده‌ آنها همواره در خطر است خاطرنشان کرد: در شهر همدان و حریم آن ۳ هزار و ۷۴۴ عملیات انجام شده که یک‌هزار و ۵۰۴ نفر نجات یافتند.

بیاناتی با بیان اینکه یک‌هزار و ۹۳۴ مورد عملیات اطفاء حریق، یک‌هزار و ۶۸۴ مورد عملیات امداد و نجات و ۱۲۶ مورد نیز عملیات احتیاط حریق و حوادث انجام شده است افزود: در سال ۹۷ میانگین عملیات‌ها در روز ۱۰ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بدون نظر آتش‌نشانی نمی‌تواند پایان کار صادر کنند ادامه داد: ۸۴۶ مورد پروانه ساختمانی و دستورالعمل و طرح ایمنی ساختمان‌ها صادر شده تا مردم بدانند چه امکاناتی در خانه‌ها لازم است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه ۵۳۲ مورد تأییدیه طرح ایمنی ساختمان‌ها صادر شده است خاطرنشان کرد: مردم به سخت‌گیری‌ آتش‌نشانی عادت کردند زیرا پایش همه ساختمان‌ها در بعد ایمنی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۱ هزار و ۳۳۹ تماس با سازمان آتش‌نشانی برقرار شده است گفت: میانگین تماس روزانه ۴۴۱ تماس است، ۳۴ هزار نفر تماس اشتباه گرفتند و ۶ هزار نفر مشاوره ایمنی می‌خواستند.

بیاناتی با بیان اینکه اما با رویکرد مزاحمت مواجه هستیم اظهار کرد: ۱۱۷ هزار و ۲۸۶ تماس تلفنی مزاحم داشتیم، حتی فردی بود که ۱۷۰ بار تماس می‌گرفت؛ ۷۳ درصد مزاحم‌ها اطفال هستند و بقیه افراد بزرگسال.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ مورد گزارش‌ها حریق کذب بوده است افزود: این مشکل در همه سازمان‌های خدمات‌رسان از جمله اورژانس نیز وجود دارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه ۹۰ هزار و ۱۲۱ نفر از آموزش ایمنی استفاده کردند تصریح کرد: فروردین‌ماه پرحادثه‌ای را پشت سر گذاشتیم و اکیپ‌هایی هم به مناطق سیل‌زده اعزام شد، در مجموع ۲۹۷ مورد عملیات انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه طی سه شب، ۳ هزار و ۱۳۳ تماس داشتیم ادامه داد: این اتفاقات به انجام ۱۰۱ عملیات منجر شده است.

بیاناتی خاطرنشان کرد: شهدای آتش‌نشان شهر همدان چهار نفر هستند اما به طور رسمی به عنوان شهید شناخته نمی‌شوند.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *