۵۰ مزاحم تلفنی اورژانس همدان دادگاهی شدند

به گزارش غرب ایران ؛ رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: ۵۰ مزاحم تلفنی اورژانس پس از شناسایی و تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شدند و تلفن این افراد به علت مزاحمت برای این نهاد قطع شده است.

حبیب معصومی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی از خانواده ها در جریان مزاحمت تلفنی مقصر نبودند بلکه فرزندان آنها بدون اطلاع والدین اقدام به ایجاد مزاحمت برای این مجموعه می کردند.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی همدان با بیان اینکه این افراد تعهد دادند که دوباره مزاحمتی ایجاد نکنند اظهار داشت: شمار مزاحمان تلفنی رو به کاهش است.
معصومی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات اورژانس باز نکردن مسیر برای تردد این خودرو است در حالیکه زمان برای اورژانس بسیار حایز اهمیت است.
وی همچنین از ضرب و شتم پرسنل اورژانس خبرداد و گفت: ۱۲ تن از کارکنان این مجموعه سال گذشته به علت ضرب و شتم از سوی خانواده بیمار و مصدوم، مجروح شدند.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی همدان اضافه کرد: بهانه بیشتر این افراد حضور دیر هنگام اورژانس در محل حادثه است در حالیکه بررسی ها خلاف این موضوع را نشان می دهد.
معصومی ادامه داد: برخی از رانندگان برای خرید ساندویچ اقدام به پارک خودرو در برابر در پارکینگ اورژانس در خیابان مهدیه می کنند در حالیکه سد کردن راه اورژانس کار غیرعقلانی و غیراخلاقی است.
وی گفت: در ۲ طرف برخی از کوچه ها هشت متری ۹ طبقه تراکم داده شده است در حالیکه تخریب یک ساختمان ۳۰ متری در حوادث طبیعی ۱۰ متر راه را می بندد.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اضافه کرد: بی توجهی به عرض کوچه هنگام ساخت و ساز، امداد رسانی اورژانس را در زمان بروز حادثه و تخریب خانه با مشکل مواجه می کند.
معصومی ادامه داد: پادگان ها، ترمینال های اتوبوس و برج های ۶۰۰ واحدی باید پد فرود بالگرد داشته باشد و هم اینک به جز بیمارستان های رزن و بهار، دیگر بیمارستان ها پد فرود بالگرد دارند.
وی اظهار داشت: ۵۰ نقطه برای فرود بالگرد در راه ها پیش بینی شده است تا دسترسی مردم به خدمات بهداشتی بهبود یابد.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: برای اجرایی شدن کامل اتوماسیون ۱۱۵ و مسیر یابی با استفاده از جی پی اس، اورژانس همدان با هزینه کرد ۲ میلیارد ریال به سامانه «آسایار» مجهز شد که تجهیز مابقی شهرستان ها به این سیستم امسال در دستور کار است.
معصومی با بیان اینکه ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت به عنوان هفته بین المللی ایمنی راه ها نامگذاری شده اظهار داشت: برای دستیابی به این امر ابتدا باید مطالبه گر بود.
وی بیان کرد: با وجود ضرورت مجهز بودن خودروها به کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه اما خودرو سازان هنگام فروش، وسیله نقلیه را به این وسایل مجهز نکرده و فرد مجبور به تهیه آن در بازار آزاد است.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: سازمان بهداشت جهانی (دبلیو.اچ.اُ) برای هر سال شعاری را انتخاب کرده و امسال «حفظ حیات مطالبه گری» را برگزیده است.
معصومی ادامه داد: گروه های هدف این شعار، جوامع مدنی، سازمان های مردم نهاد، عابران پیاده، دوچرخه و موتور سوار، مدارس و دانشگاه ها است.
وی بیان کرد: برخی از مردم علاقه مند به افزایش پل و راه های ارتباطی درون شهری هستند در حالیکه شهر باید به جای خودرو پیاده محور باشد.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی همدان ادامه داد: مردم باید با خیال آسوده مسیرها و معابر را طی کنند اما هم اینک سرعت خودروها به حدی بالا است که مردم برای عبور از کوچه هم وحشت می کنند.

** کاهش متوفیان سوانح در ۲ دهه گذشته بی سابقه است
معصومی بیان کرد: بررسی داده های آماری گویای این است که از سال ۸۰ تاکنون تنها در سال ۹۷ به پایین ترین حد متوفیان سوانح رانندگی دست یافتیم.
وی اضافه کرد: بیشترین میزان آمار مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی مربوط به سال ۸۴ با ۸۵۰ تن و کمترین آن مربوط به سال گذشته با ۴۳۴ تن است.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی همدان بیان کرد: ۵۰۵ تن در سوانح رانندگی درون و برون شهری سال ۹۶ جان باختند که این آمار با ۱۴ درصد معادل ۷۱ تن کاهش در سال گذشته به ۴۳۴ نفر رسید.

** ۶ پایگاه جاده ای به اورژانس افزوده می شود
معصومی اظهار داشت: استان همدان دارای ۵۷ پایگاه اورژانس جاده ای است که ۶ پایگاه جاده ای جدید به این تعداد افزوده می شود.
وی بیان کرد: شاخص راه اندازی پایگاه شهری به ازای ۵۰ هزار نفر جمعیت است و پس از راه اندازی اولین پایگاه شهری، سپس به ازای ۶۰ هزار تن یک پایگاه جدید راه اندازی می شود.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی همدان افزود: همچنین در هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه جاده ای باید راه اندازی شود که وضعیت همدان در این زمینه خوب است.

انتهای پیام /ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا

غرب ایران - راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *