در ۶ ماه سالجاری؛

تولید انرژی در نیروگاه شهید مفتح همدان از مرز سه میلیارد کیلووات ساعت گذشت

غرب ایران- مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: تولید انرژی در نیروگاه شهید مفتح در ۶ ماه نخست سالجاری از مرز سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران“عبدالمجید دیناروند”  اظهار داشت: ۶۶۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص الکتریکی در نیروگاه شهید مفتح در شهریور و نیز همین میزان در مرداد سالجاری تولید شد.

وی با اشاره به پایداری کم نظیر واحدهای چهارگانه این نیروگاه در تابستان امسال افزود: انجام دقیق تعمیرات واحدها و آموزش های ارائه شده به پرسنل بهره‌برداری موجب شد تا با وجود گرمای بی سابقه هوا، شاهد هیچ‌گونه خروج واحدها از مدار تولید نباشیم.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان ادامه داد: نیروگاه شهید مفتح دارای چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی بخار است و با تولید هزارمگاوات انرژی، سهم بسزایی در کنترل فرکانس و ولتاژ شبکه برق دارد.

دیناروند اظهار داشت: به منظور حفظ مسائل زیست محیطی، حدود ۱۳۲ هزار درخت و ۱۰۰ هزار نهال با مشارکت منابع طبیعی استان همدان در این نیروگاه کاشته شده است.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: هم اینک ۲ هزار مترمکعب در ساعت آب از طریق پساب تصفیه شده فاضلاب شهر همدان در نیروگاه برق شهید مفتح همدان مصرف می‌شود.

دیناروند افزود: پس از نصب برج خشک شماره یک از سال ۱۳۹۵ تاکنون حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد در مصرف آب واحد شماره یک نیروگاه صرفه جویی شده است.

گفتنی است نیروگاه حرارتی شهید مفتح همدان از چهار واحد بخار ۲۵٠ مگاواتی تشکیل شده است که با عمر بیش از ۲۸ سال ۲ درصد از برق کشور را تامین می کند و با ظرفیت تولید هزار مگاوات در دشت کبودرآهنگ در کیلومتر ۴۵ جاده همدان – تهران، قرار دارد.

انتهای خبر/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *