خرید تضمینی گندم در همدان از مرز ۴۱۰ هزار تن گذشت

خرید تضمینی گندم در همدان از مرز ۴۱۰ هزار تن گذشت

غرب ایران – مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان تا ۲۹ شهریور به ۴۱۰ هزار و ۵۲۵ تن رسید که نسبت به سال گذشته تاکنون ۲۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛«حسین خوانساری» گفت : ۳۱۷ هزار و ۸۷۲ تن گندم تضمینی سال گذشته از کشاورزان استان همدان خریداری شده بود.

وی ارزش ریالی گندم های خریداری شده را ۶۱ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۷۱ درصد از مطالبات کشاورزان به مبلغ ۴۳ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال به آنها پرداخت شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان تاکید کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان نیز در صف پرداخت است.

وی اضافه کرد: شهرستان های رزن با ۷۵ هزار و ۴۹۲ تن، نهاوند با ۷۳ هزار و ۸۹۰ تن، کبودرآهنگ با ۷۵ هزار و ۵۶۷ تن گندم و اسدآباد با ۵۸ هزار و ۴۸ تن بیشترین خرید تضمینی گندم را به نام خود ثبت کرده اند.

خوانساری ادامه داد: همچنین همدان با ۳۲ هزار و ۴۲۶ تن، ملایر با ۲۸ هزار و ۳۹ تن، درگزین با ۲۴ هزار و ۲۷۸ تن، بهار با ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن ، تویسرکان با ۱۶ هزار و ۸۷۴ تن و فامنین با ۶ هزار و ۶۱۱ تن در رده های بعدی میزان خرید تضمینی گندم در استان قرار دارند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: خریداران تضمینی گندم به تفکیک مالکیت، سازمان تعاون روستایی ۲۰۸ هزار و ۲۷۵ تن، بخش خصوصی ۱۶۹ هزار و ۴۶۶ تن، کارخانه ها ۱۴ هزار و ۲۲۴ تن و مراکز دولتی ۱۸ هزار و ۵۶۰ تن هستند.

خرید تضمینی گندم در همدان از مرز ۴۱۰ هزار تن گذشت

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

انتهای خبر /ن

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *