تجلیل از خادمان ایستگاه‌های صلواتی اربعین استان همدان

غرب ایران – مراسم اختتامیه خدمتگزاری ایستگاه‌های صلواتی استان همدان در اربعین ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور امام جمعه همدان و جمعی از مسئولان در سالن‌ همایش‌های دانشگاه بوعلی صبح برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، مراسم اختتامیه خدمتگزاری ایستگاه‌های صلواتی استان همدان در اربعین ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور امام جمعه همدان و جمعی از مسئولان در سالن‌ همایش‌های دانشگاه بوعلی صبح برگزار شد.

امام جمعه همدان در این مراسم با اشاره به سخنرانی ‌خود در روستای آبرومند و ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: می‌گویند شخصی در محضر ‌امام عسکری(ع) بوده ‌و وقتی بین آنان گفتگو‌هایی صورت گرفت، وی از شخصی به نام ابراهیم که اهل گرگان است در پیشگاه حضرت یاد می‌کند که اهل یاری رساندن به دیگر مردم است.پاسخ حضرت این است که خداوند فرزندی به آن شخص گرگانی هدیه می‌دهد که خدمات او را جبران می‌کند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه انسان مومن کسی است که شر او به کسی نمی‌رسد و دائم‌الخیر است، ادامه داد: این خیر ممکن است در پول خرج کردن باشد یا مثل خواهران در پشت پرده کمک کردن باشد. 

وی با اشاره به این‌که ۱۵۰ موکب در استان همدان برپا شد، گفت: وقتی گاهی توفیق داشتیم از نزدیک موکب‌ها را ببینیم، متوجه می‌شدیم که افراد زیادی مشغول خدمت هستند. اگر بدبینانه نگاه کنیم، آمار این خدمتگزاران ۳۰ الی ۴۰ هزار نفر است.

آیت الله شعبانی پاسخ حضرت امام عسکری(ع) را خاطرنشان کرد و افزود: با همین نوع‌دوستی‌ها بلاها از جامعه اسلامی دفع می‌شود. ما آن باطن این اعمال را نمی‌بینیم. ظاهر قضیه را می‌بینیم که زائر اباعبدالله خسته از راه می‌رسد و خدمتگزاری به او انجام می‌شود و می‌رود، اما باطن این کار دفع بلا از خانواده یا جامعه است و ثواب آن برای شماست. لذا باید قدردان توفیقی باشیم که خداوند به ما عنایت کرده است.

وی با بیان این‌که حضرت عسکری(ع) دو انگشتر داشته‌اند و روی یکی از آنها “ان الله شهیدُ” نوشته شده بود، گفت: این جمله برای جامعه آن روز بسیار پر مفهوم بود، چرا که جامعه می‌دانست به عصر غیبت نزدیک می‌شویم. پیام آن این است که بدانید خداوند شاهد است و احساس نکنید امام ما در جامعه حضور ندارد. او هست و حرف دارد. 

وی افزود: این تعبیر بر روی انگشتر را فقط امام عسکری(ع) داشتند و برای ما پیام‌آور این است که اگر شخصی الان هم به آقا امام زمان توجه کند، ایشان نیز متقابلا به او توجه می‌کند.

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه روی انگشتر دوم حضرت، جمله‌ای نوشته بود در معنای اینکه هرآنچه در آسمان‌ها و زمین است متعلق به خدای متعال است، ابراز کرد: گاهی در مواکب، پشت صحنه نیز دیده می‌شد که خانم‌ها ساعت‌ها مشغول خدمت‌رسانی هستند و هیچکس حضور نداشته که از آن‌ها تشکر کند. گاهی حتی مسئول موکب فراموش می‌کرد در طی این روزها از پشت صحنه تشکر کند. اما بدانید آنکس که باید ببیند، می‌بیند.

وی به پیشنهادی که در راستای این تشکیلات مطرح شده بود اشاره کرد و گفت: باید این تشکیلات، به صورت مجموعه‌ای که شخصیت حقوقی اثرگذار دارد حفظ شود. نه تنها برای اربعین، این مجموعه در خیلی از مسائل مختلف اجتماعی و جهادی می تواند خدمت‌رسانی کند. پیشنهاد آقایان تشکیل یک کانون و مجمع عمومی بود و می‌توان روی آن فکر کرد. آنچه که مهم است حفظ این مجموعه قوی در طی سال است.

 50 درصد نیروهای خادم ما، خانم‌ها هستند 

 سید رضا موسوی، رئیس ستاد خدمتگزاران اربعین در استان همدان نیز با اشاره به این‌که خدمت در این راه نه همت و نه قسمت است، بلکه تنها “دعوت” است، بیان کرد: ما برای نوکری خانه آقا امام حسین دعوت شده ایم و بایستی استفاده کنیم. علی الظاهر قرار هست امروز موکب داری خود را پایان ببخشیم، اما می‌خواهیم عهد و پیمانی ببندیم و بگوییم ما در همه عرصه‌های کاری مملکتمان پای کار هستیم. برای مثال در سیل استان گلستان اولین نیروهای کمکی از سوی همدان فرستاده شدند.

وی با تاکید بر این‌که ما پای کار نظام و پای کار ولایت فقیه‌مان هستیم گفت: امیدواریم این توفیق از ما گرفته نشود. یاد میکنیم از خواهران ما که پشت پرده خدمت می‌کردند. ۵۰ درصد نیروهای خادم ما، خانم‌ها هستند.

رئیس ستاد خدمتگزاران اربعین در استان همدان افزود: ان شاءالله خداوند عنایت کند و از این مدال افتخار استفاده کنیم. ما امروز صرفا یک اختتامیه گرفتیم و قصدمان خداقوت گویی و عرض دست مریزاد گویی بود. بنا داریم اردو یک روزه برگزار کنیم و مسائل و مشکلات را آسیب‌شناسی کنیم تا در سال‌های آینده حل شود.

موسوی ضمن تشکر از مردم به جهت پشتیبانی آنان و تشکر از دستگاه‌ها و عوامل اجرایی که به موکب‌داران در جهت خدمت‌رسانی بهتر، کمک کردند، خاطر نشان کرد: در اینجا از هیچکس نام نمی‌بریم و از همه با عنوان خادم یاد می‌کنیم چراکه خادم بودن بزرگترین افتخاری است که هر شخص می‌تواند داشته باشد.

به گزارش تسنیم ،در این اختتامیه به رسم یادگار از موکب‌داران حسینی دعوت و نشان موکب‌داری به آنان اعطا شد. خادمان حسینی در غم جاماندگی خود از کربلای معلی و فیض عظیم زیارت اربعین، با ذکر مصیبت توسط سید مصطفی میرزایی، به همدردی و سوگواری خاندان اهل بیت(ع) پرداختند.

انتهای پیام/ن

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.