دولت سیزدهم در حال تثبیت صادرات و ایجاد بازارهای تجاری جدید است

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، مهدی صفری در همایش هم‌اندیشی و نشست صمیمی با فعالان اقتصادی استان همدان اظهار کرد: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در روابط دیپلماسی اقتصادی، اولویت را ارتباط با کشورهای همسایه و به موازات آن ارتباط با کشورهای آفریقایی، شرق آسیا و آمریکای‌لاتین قرار داده و در همین راستا در حال فعالیت است.

وی افزود: زعفران، عسل، مرکبات، سیب، کیوی و پای‌مرغ از نمونه محصولات صادراتی ایران به چین است که سالانه تا ۳۰۰ میلیون دلار از صادرات یکی از این محصولات ارزآوری برای کشور داریم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه برای حمل و نقل دریایی «کشتی کانتینربر» و «رو رو» سفارش داده‌ایم تا روند تجارت دریایی تسریع شود، گفت: پل دوم مسیر ترانزیت آستارا – رشت پس از ۵۰ سال در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم ساخته شد.

صفری خاطرنشان کرد: کاسپین به عنوان یکی از راه‌های تجاری جایگزین مسیر آستارا – رشت در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات در بحث صادرات، بسته‌بندی محصول است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، بیان کرد: در بخش تجهیزات پزشکی و دارویی در حال صادرات به کشورهای اندونزی و پرو هستیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشور عنوان کرد: مشکلی در انتقال پول در کشورهای مشترک‌المنافع نداریم و در سایر کشورها نیز مسیر تبادل مالی ایجاد کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت

غرب ایران - با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت در استان همدان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *