تقاضا تاسیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در همدان را داریم

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه در استان همدان در حالی برگزار شد که استاندار همدان به سیال بودن جریان تولید تاکید کرد و گفت: این مهم باید اتفاق افتاد بیفتد تا پویایی اقتصادی خود را حفظ کنیم.

علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به برخی شایعات در خصوص رفتارهای خود مختارانه برای توسعه اقتصادی استان، اذعان داشت: در استان همدان دولت، مجلس و بخش خصوصی هم افزایی خوبی دارند و یک دست در مسیر توسعه ای اقتصاد همدان تلاش می کنند.

وی سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه را با هدف آشنایی بیشتر با فضای استان درخصوص توسعه زمینه های صادرات دانست و افزود: تقاضا داریم دفتر نمایندگی وزارت خارجه در همدان تاسیس شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: با ورود جدی استاندار همدان زمین های شهرک هایتک در همدان ۵۰۰ هکتار اضافه شد.

حمیدرضا حاج بابایی ادامه داد: موفقیت های اقتصادی استان همدان باعث شده دولت نگاه ویژه ای بر عملکرد این استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه انتقال تکنولوژی، شرط همدان ب آب سرمایه گذاری خارجی است، بیان کرد: استان همدان استعداد زیادی در توسعه اقتصادی و صنعتی دارد برای همین از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی باید برای آموزش تکنولوژی در این خصوص استفاده شود.

وی خواستار تجهیز تکنولوژی های کشاورزی در همدان شد و افزود: باید در بخش کشاورزی صنایع تبدیلی در این استان شکل بگیرد و موجب رونق صادرات شود.

در آئین تجلیل از صادر کنندگان برتر استان همدان در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان همدان، واحدهای صنایع غذایی سحر، کنترل گاز اکباتان، سیمان هگمتان، ارابه نسیم، معادن سرمک، آهن و سیلیس آذرخش، صنایع سیم و کابل همدان، فروسیلیس غرب پارس، شرکت شیشه و رزپالایش غرب معرفی و تجلیل شدند.

این واحدها در زمینه تولید و صادرات صنایع تبدیلی کشاورزی، محصولات فولادی و معدنی، مصنوعات فلزی، سیلیس، کنتور گاز، پارافین و وازلین، سیمان مصالح ساختمانی فعالیت دارند و در ارزیابی های سال گذشته به عنوان برتر انتخاب شدند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *