صادرات ۱۶ میلیون دلاری کالا از همدان در سه ماهه نخست امسال

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ جواد محمدی اظهار کرد: محصولات و کالا های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالاها می‌توان به جار شیشه‌ای، فروسیلیس دانه بندی، انواع کشمش، کابل خشک آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، شربت مولتی فمیلی قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: این کالاها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده و عمده مقصدهای صادراتی کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان و کانادا بوده است.

محمدی با بیان اینکه واردات استان همدان در فصل بهار سال ۱۴۰۲ حدود دو میلیون و ۱۸ هزار تن با ارزش تقریبی آن بیش از شش میلیون و ۶۶۸ هزار دلار است، افزود: ارزش ریالی واردات نیز به رقمی بیش از ۱۹۰۰ میلیارد ریال می‌رسد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۳۹ درصدی به لحاظ وزنی و از نظر ارزش دلاری و ریالی می‌توان به ترتیب به ۲۰ و ۸۱  درصد افزایش اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا بوده است، خاطرنشان کرد: عمده ترین کالاهای وارداتی استان همدان شامل انواع نخ (نخ پلی آمید، نخ پلی‌ استر مقاوم، نخ وفت)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو بوده و کشورهای طرف معامله با واردکنندگان استان هشت کشور بوده است که می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک و ترکیه اشاره کرد.

مدیرکل گمرک استان همدان از مشوق‌ها و اقدامات لازم برای تسهیل در امر صادرات از ارزیابی در محل تولیدکننده و الصاق پلمب توسط گمرک در تمامی ساعات و ایام هفته خبر داد و ایجاد انبار اختصاصی در محل واحدهای تولیدی و همچنین پذیرش ضمانت‌نامه‌های بانکی و قبول سوابق شش ماهه ترخیص برای تعیین ماهیت کالا و مواد صادراتی برای جلوگیری از اطاله زمان و کاهش هزینه را از سایر اقدامات گمرک استان اعلام کرد.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *