پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: پویش سه شنبه‌های بدون خودرو با هدف ترویج و ارتقای استفاده از سیستم حمل و نقل پاک آغاز شد.

سرهنگ فرخ جمالی گفت: ۲ ایستگاه دوچرخه در بلوار ارم انتهای سعیدیه و میدان قائم با ظرفیت ۳۰ دستگاه دوچرخه توسط شهرداری پیش بینی شده و افراد می‌توانند از این دوچرخه‌ها برای تردد استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: یکی از معضلات شهر همدان ترافیک ناشی از تردد خودرو‌های تک سرنشین است در حالیکه شهروندان می‌توانند از دوچرخه برای انجام امور روزمره، حضور در بازار و خرید مایحتاج استفاده کنند.

سرهنگ جمالی گفت: استفاده از دوچرخه یا موتورسیکلت برقی و ایمن یکی از دستور کار‌های شهرداری‌های واقع در کلان شهر‌ها است.

او گفت: استفاده از دوچرخه برای تردد مزیت‌هایی نظیر ورزش و سلامتی بدن ناشی از تحرک، کمک به کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهری دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: یکی از عوامل بروز ترافیک در نقاط مختلف شهر به ویژه در هسته مرکزی همدان و حاشیه ادارات، پارک خودرو در حاشیه معابر به مدت طولانی است و در این مواقع مراجعان و ارباب رجوع به علت نبود محل پارک مجبور به پارک دوبل می‌شوند.

سرهنگ جمالی گفت: به همین منظور شهرداری همدان با یکی از شرکت‌ها برای دریافت هزینه پارک حاشیه‌ای قرارداد منعقد کرده است و این شرکت به صورت مکانیزه یعنی با استفاده از خودرو نسبت به کنترل وضعیت پارک وسیله نقلیه در حاشیه معابر و دریافت هزینه اقدام می‌کند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

سبک زندگی عامل اصلی بحران جمعیت است/۵۴۰ مورد انصراف از سقط در همدان

غرب ایران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: ۴۷ درصد زایمان‌هایی که در استان انجام شده طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *