ارائه ۸ هزار خدمت به نام ۸ هزار شهید همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، سردار مظاهر مجیدی در نشست خبری کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان اظهار کرد: اساس کار کنگره بر این است که در راستای معرفی و الگوسازی شهدا کار کنیم که بخش اصلی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که زندگینامه هر کدام از شهدا می‌تواند اثرگذار باشد که در این راستا باید کنگره شهدا را به سمتی ببریم که اثربخشی لازم را داشته باشد گفت: در کمیته‌های مختلف نگاه بر این باشد که از ظرفیت‌های موجود چه میزان بهره‌مند شدیم و چه میزان اثرگذاری داشته است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه ۸ هزار شهید در استان داریم که وقتی به زندگی هر یک از آنها مراجعه می‌کنیم دنیایی از ایثارگری دارند که باید به آنها پرداخت افزود: تکلیفی بر دوش ماست که باید شهدا را بیشتر معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه ساختار کنگره دو شکل دارد یکی در ذیل شورای سیاست‌گذاری پیش می‌رود که در آن تاکید شده مردم و قشرهای مختلف را برای اجرای کنگره دخیل کنیم عنوان کرد: ستاد اجرایی نیز دومین ساختار کنگره است که از ۲۳ کمیته تشکیل شده و ریاست اجرایی آن را استاندار و دبیری آن را سپاه برعهده دارد‌.

مجیدی با بیان اینکه کمیته‌ها برنامه‌های خود را اجرایی می‌کنند و اقدامات مهمی صورت می‌گیرد افزود: سرکشی از خانواده‌های شهدا در قالب این کنگره اجرایی می‌شود که در این دیدارها “مدال سرو” به خانواده‌ شهدا تقدیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کنگره ۸ هزار شهید زمینه‌ برای اقدامات هنری و الگوسازی فراهم است عنوان کرد: در این راستا نقش روحانیت و به ویژه شهیدمدنی در ابتدای انقلاب قابل توجه بود و باید به آن پرداخت، همچنین کمترین پیشروی دشمن در سر پل ذهاب بود که مدیریت بچه‌های همدان در این منطقه و قصر شیرین عامل بودند و می‌طلبد به آنها بیشتر بپردازیم.

دبیرکل دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان با بیان اینکه در هیچ جای دنیا اتفاق نیفتاده که دشمن نماز جمعه را بمباران کند و مجدد در همان جا محل نماز جمعه مستقر شود و این منحصر به فرد است افزود: ۱۹ نفر در رادارخانه سوباشی به شهادت رسیدند اما صحنه را ترک نکردند.

وی با تاکید به اینکه از این قبیل موضوعات بسیار است که در قالب کنگره شهدا باید به آن بپردازیم گفت: در ماه رمضان برنامه‌ریزی برای ختم قرآن کریم ۸ هزار شهید استان را آغاز کردیم که خوشبختانه ۱۴ هزار ختم قرآن انجام شد.

مجیدی از انجام ۸ هزار ویریت رایگان از سوی دانشگاه علوم پزشکی در قالب کنگره شهدا خبر داد و گفت: خوشبختانه این روزها ادارات اقدامات خود را با نام شهدا انجام می‌دهند که برکات زیادی خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور ۱۴ هزار نفر در اردوی راهیان نور خاطرنشان کرد: ۲ هزار یادواره با نگاه دانش‌آموزی و ۳۰۰ هزار یادواره به صورت قشری انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه سرکشی از خانواده ۸ هزار شهید را تا روز کنگره اجرا خواهیم کرد گفت: ۱۵ روز برنامه “فصل شیدایی” با عنوان روایتگری از صدر اسلام تا دفاع مقدس آغاز شده و کار فاخری انجام می‌شود که در این برنامه هر شب ۸ هزار نفر شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های نمایشی و میدانی در شهرستان‌ها و حضور افرادی از شهرستان‌ها هم در برنامه “فصل شیدایی” پیش‌بینی شده است گفت: اجلاسیه پایانی نیز نیمه دوم مهرماه است، البته برگزاری اجلاسیه به این معنا نیست که کار ما تمام می‌شود بلکه مقدمات برنامه‌های دیگری خواهد بود که در ادامه اجرا می‌کنیم.

مجیدی با اشاره به اینکه در حوزه تهیه فیلم و کتاب‌ها اقدامات خوبی انجام می‌شود گفت: شهدایی نظیر شهید شهبازی و شهید چیت‌سازیان را باید به نسل امروز معرفی کرد و از رشادت‌های آنها برای جوانان گفت.

 وی با بیان اینکه بسیج سازندگی با گروه‌های جهادی مردمی ۸ هزار خدمت را انجام می‌دهد که می‌توان برای نمونه به جهاد آبرسانی اشاره کرد گفت: افرادی از دستگاه‌های مختلف مرخصی می‌گیرند و به چند روز در اردوی جهادی شرکت می‌کنند که این همان نگاه جهادی است که فراهم می‌شود.

دبیرکل دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان با بیان اینکه با توجه به فصل گردشگری در اجلاسیه زمینه‌ای فراهم خواهیم کرد تا گردشگران نیز از برنامه‌ها بهره‌مند شوند افزود: قرار بر این شده گروه‌های راهیان نور در کشور توقفی در همدان داشته باشند و از باغ موزه دفاع مقدس و اردوگاه شهید قهاری بازدید داشته باشند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده در حوزه ورزش و جوانان اقدامات فاخری صورت گیرد تاکید کرد: اربعین حسینی ظرفیت قابل توجهی است که در موکب‌ها به معرفی شهدا بپردازیم.

مجیدی با بیان اینکه در اجلاسیه میزبان نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی همدان خواهیم بود خطاب به خبرنگاران گفت: استان خود را به خاطر شهدا معرفی کنید، شهدای بزرگی که تقدیم امنیت وطن شده‌اند.

 

پایان پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *