اجرایی شدن طرح قبض رایگان برای تمامی مشترکان برق خانگی

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، آقای علی اکبر محرابیان گفت: طرح پاداش صرفه جویی برق اجرا می شود.  به مرور که وارد فصل گرما شده ایم، مصارف برق در مقایسه با روزهای گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: ۱۵ هزار مگاوات ما افزایش تقاضای مصرف برق داریم و روزانه به این عدد اضافه می شود و  پیش بینی شده که ۳۱ میلیون مشترک برق بتوانند از مزایای طرح قبض رایگان مشترکان برق استفاده کنند.

به گفته وزیر نیرو، سال گذشته مصارف زیر الگو می توانستند به میزان ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت پاداش بگیرند، اما امسال تمام مصرف کنندگان زیر الگو یا بالای الگو همزمان با کاهش مصرف برق  می توانند تا کیلوواتی ۲ هزار تومان از مزایای این طرح استفاده کنند. هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از این پاداش نگذاشته ایم وحتی برای صرفه جویی های بیشتر و کاهش مصرف ها هم  این رقم از یارانه پرداختی بیشتر می شود و مشترکان می توانند تا یک میلیون تومان در هر ماه پاداش صرفه جویی داشته باشند.

او می گوید: تفاوت استفاده از دور کند و دور تند در کولر های آبی بالغ بر ماهانه ۵۰ هزار تومان پاداش است.

محرابیان گفت: مشترکان نه تنها می توانند قبض رایگان داشته باشند حتی می توانند مبالغ زیادی را بستانکار شوند، به طوریکه در سال گذشته ۴۲ درصد مشترکان شامل پاداش شدند و قبض حدود ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک رایگان شد یا بستانکار شدند و پارسال این طرح برای مشترکان زیر الگوی مصرف بود.

وزیر نیرو گفت:  امسال با رقم ۲ هزار تومان برای همه مشترکان تابستانی می توانند قبض رایگان داشته باشند و همچنین هزاران میلیارد تومان می توانند  بستانکار شوند.

او گفت: در اقلیم های گرمسیر امکان کاهش مصرف بیشتری وجود دارد و حتی امکان دریافت مبالغ بیشتر هم وجود دارد. اگر یک کولر گازی در مناطق گرمسیر خاموش شود می توانند ماهانه تا یک میلیون تومان بستانکار شوند در اغلب مناطق گرمسیر در برخی از منازل شاهد آن هستیم که دو تا سه کولر گازی به صورت همزمان روشن هستند و در صورتیکه برخی از کولرها خاموش شود مشمول  پاداش می شوند.

وزیر نیرو در خصوص برق صنایع هم گفت: امسال پیش بینی کرده ایم که برق مورد نیاز برای صنایع را به طور کامل تامین کنیم. حدود ۹۰  درصد واحدهای صنعتی و صنفی – صنعتی هیچ گونه  محدودیتی ندارند و از فیدرهای خانگی برق می گیرند و بسیاری از کارخانجات از جمله کارخانجات چوب یا صنعتی محدودیتی برای دریافت برق ندارند. در شهرک های صنعتی هم تنها موردی که درخواست کرده ایم تعطیلات جمعه را به طول هفته موکول کنند و تنها یک روز برنامه زمان بندی داده ایم که نصف یک روز در طول هفته تعطیل باشند و به جای آن در سایر روزهای هفته  اقدام به فعالیت کنند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *