رشد ۷۳ درصدی اقامت گردشگران در خانه های بومگردی همدان

به گزارش غرب ایران ، محمد حرمتی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان همدان در جلسه اعضای کارگروه گردشگری و ستاد خدمات سفر شهرستان همدان اظهار داشت: این رشد چشمگیر نشان از توجه مسافران به گردشگری روستایی است و باید برای توسعه زیرساخت ها و امکانات لازم در روستاهای گردشگری تلاش کرد.
وی افزود: استان همدان دارای ۲۰ روستای هدف گردشگری است که ۳۰خانه بومگردی در این مناطق فعالیت دارند.
حرمتی گفت: نوروز امسال ۱۶۸ هزار و ۸۸۱ مسافر در هتل ها، هتل آپارتمان ها، خانه های بومگردی، خانه مسافرها و مجتمع های آموزشی اسکان داده شدند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان همدان خاطرنشان کرد: ۶۶۸ هزار و ۸۶۵ تن از مسافران نوروزی از اماکن تارخی، طبیعی و دست ساز این شهرستان دیدن کرده اند و این آمار رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.
وی افزود: از این تعداد ۳۹۴ بازدید کننده از گردشگران خارجی بودند که از جاذبه های همدان دیده کرده اند.
حرمتی یادآوری کرد: آرامگاه بوعلی سینا، باباطاهر، تپه هگمتانه، برج قربان و گنبد علویان به ترتیب بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده اند.
ورکانه، ملحمدره، مانیزان، گیان، اشتران و سیمین ابرو برخی از روستاهای هدف گردشگری همدان هستند.

انتهای پیام /م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

هگمتانه، وسعتی به بلندای تاریخ و تمدن ایران زمین

غرب ایران - منظر تاریخی و فرهنگی هگمتانه که پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین لقب گرفته در سال جدید نامزد ایران برای ثبت در فهرست آثار جهانی یا یونسکو به شمار می رود، اتفاقی که می تواند شکوه، عظمت و آوازه این بخش از سرزمین زیبای میهن مان را بهتر به جهانیان معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *