تجدید نظر در محتوای کتب درسی آموزش وپرورش/برخی مطالب کاربرد ندارد

به گزارش غرب ایران:حجت الاسلام محسن قرائتی شامگاه سه شنبه در جمع فرهنگیان همدان با ابراز خرسندی از حضور در جمع معلمان، اساتید، کارکنان و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان همدان، خطاب به حاضران عنوان کرد: معلمی شغل خداست و خداوند بزرگ، معلمی بی همتاست لذا شما باید قدر خودتان را بدانید و با تمام توان به دنبال کسب مهارت‌های لازم برای حرفه معلمی باشید.
وی با بیان اینکه به دنبال مهارت شغل می‌آید؛ پول می‌آید؛ ازدواج می‌آید؛ بچه می‌آید؛ مسکن هم می‌آید، گفت: باید به دنبال کسب مهارت رفت.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور تجدید نظر در محتوای کتب درسی آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه را خواستار و یادآور شد: مطالبی در بعضی از کتاب‌ها وجود دارد که به درد جایی نمی‌خورد و باید بیشتر به مباحث کاربردی پرداخته شود تا مشکلی را حل و نیاز جوانان را برطرف کند.
ریل گذاری مناسبی توسط آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان انجام شده اما کافی نیست و باید تقویت شودحجت الاسلام قرائتی گفت: ریل گذاری مناسبی توسط آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان انجام شده اما کافی نیست و باید تقویت شود.
وی معلم را یک هنرمند توصیف و عنوان کرد: حرکات بدن و تناسب آن با گفتمان یک معلم، وضعیت ظاهری شامل پوشش و لباس، روان صحبت کردن، وقت شناسی، دلسوز بودن و بسیاری از موارد دیگر را برای یک معلم ضروریمی دانم و باید قالب‌هایی که به درد نمی‌خورند؛ شکسته شود و جای آنها به موارد کاربردی داده شود.
وی توجه به مطالعه و ضرورت افزایش سرانه آن بین معلمان را مورد تاکید قرار داد و با استناد به آیات و روایات، شرح مفصلی از آن ارائه داد.
وی بر انس با قرآن تاکید و یادآور شد: هر چیزی که خدا خلق کرده در جای خودش نمره ۲۰ می‌گیرد اما اگر از جای خودش خارج شود کاربردش تغییر می‌کند و امکان دارد دیگر قابلیت قبل را نداشته باشد.
تلاش برای افزایش مهارت‌های مورد نیاز زندگی
حجت الاسلام قرائتی تلاش برای افزایش مهارت‌های مورد نیاز زندگی و معلمی، جدی گرفتن تعلیمات قرآنی، بروز بودن و مطالعه مستمر و استفاده از اوقات فراغت را نیز مورد تاکید قرار داد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان همدان نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم و تبریک ایام، برگزاری برنامه‌های این چنینی را عامل وحدت و نزدیک شدن دل‌ها دانست و بر برگزاری سه شنبه‌های مهدوی تاکید کرد.
علیرضا علی صوفی حجت الاسلام قرائتی را یک معلم واقعی و نمونه برشمرد و به نقل از شهید مطهری افزود: چنانچه علما را به سه دسته تقسیم و در شرح آنها سخن به میان آوریم؛ دسته اول آنهایی هستند که علم را کسب می‌کنند و همانند ضبط صوت ارائه می‌دهند؛ دسته دوم، علم و دانش کسب شده خود را همانند پیله به دور خود می تنند و در نهایت گرفتار آن می‌شوند و دسته سوم که حاج آقا قرائتی هم شامل آنها می‌شود؛ علم را کسب کرده و با هنرمندی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.
علی صوفی، شیوا و فصیح سخن گفتن حجت الاسلام قرائتی را الگوی مناسبی برای نو معلمان ذکر و عنوان کرد: کلاس درس وی روحیه پرسشگری، قوه تعقل و تفکر را در مخاطب تقویت می‌کند و تکیه و بهره مندی از قرآن و عترت ویژگی این معلم است که از ابتدا معلم بوده و معلم هم باقی ماند.

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا

غرب ایران - راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *