نماز عید سعید فطر در مصلی همدان اقامه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ سیدمرتضی حسنی‌حلم ، رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه علاوه بر اقامه نماز عید، چندین برنامه فرهنگی برای این روز نیز تدارک دیده شده است اظهار داشت: اتوبوس‌های حمل و نقل درون‌شهری از دقایق اولیه صبح عید آماده انتقال نمازگزاران هستند و مکان وضو و پارکینگ نیز برای نمازگزاران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نماز عید سعید فطر در مصلی شهرستان ها و مساجد سراسر استان نیز برگزار می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان از تمامی نمازگزاران خواست ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مُهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

مسئول روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان  گفت: نماز عید ساعت ۶:۳۰ دقیقه روز عید اقامه خواهد شد که نمازگزاران می‌توانند قبل از این ساعت در مصلی آماده باشند.

احسان مطهری با بیان اینکه در ۲ سال‌ اخیر به علت شیوع بیماری منحوس کرونا، با محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم عید سعید فطر مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: با کاهش شیوع این بیماری، نماز عید سعید فطر با حضور آحاد مردم همدان برگزار و شاهد برگزاری نماز با شکوهی در سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.

وی با دعوت از آحاد مردم برای حضور در این مراسم عبادی توصیه کرد تا نمازگزاران به همراه کودکان و روزه اولی‌ها در نماز عید سعید فطر شرکت کنند تا شاهد نشاط خاصی با حضور این عزیزان در این مراسم باشیم.

وقت نماز عید فطر و قربان از اول آفتاب روز عید تا ظهر است. در روز عید فطر مستحب است مسلمانان بعد از بلند شدن آفتاب افطار کنند و زکات فطره را هم بدهند و بعد نماز عید را بخوانند.

عید سعید فطر روز اول ماه شوال، پایان یک ماه روزه‌داری ماه مبارک رمضان و از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است.

در روایات این روز برای کسانی که روزه آنها در ماه رمضان پذیرفته شده، روز عید و پاداش معرفی شده است.

در این روز، روزه گرفتن حرام و پرداخت زکات فطره بر مسلمانان واجب است.

آداب و احکام خاصی برای شب و روز عید فطر از جمله احیا، خواندن نماز و دعا، قرائت قرآن، غسل، زیارت امام حسین(ع) و گفتن تکبیرات خاص گفته شده است.

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *