با راه‌اندازی ۳ واحد پتروشیمی در استان همدان موافقت شد

به گزارش غرب ایران سیدعادل عربی  گفت: در حال حاضر، در استان همدان با راه اندازی ۳ واحد پتروشیمی موافقت شده که یکی از آنها با عنوان پتروشیمی هگمتانه به صورت نیمه فعال آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: پتروشیمی ابن سینا نیز مجوزهای لازم را اخذ کرده اما هنوز مستقر نشده که پتروشیمی نهاوند نیز همین شرایط را دارد و فعلاً مستقر نشده است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان همدان خاطرنشان کرد: استقرار واحدهای پتروشیمی اگر کنار منابع پایدار آب باشند، بسیار بهتر است و در هر صورت استقرار این واحدها در استان نیز در صورت رعایت ضوابط منع قانونی ندارد و استقرار واحدهای صنعتی در دشت‌های ممنوعه یا بحرانی نیز به موافقت وزارت نیرو منوط است.

عربی اظهار کرد: باید توجه داشت که برای برخی واحدها از جمله پتروشیمی‌ها ضوابط استقرار شرط لازم است اما کافی نیست و برخی واحدها بسته به شاخص‌های تعیین شده (درجه بندی) مشمول ارائه گزارش ارزیابی هستند.

وی در این راستا از پتروشیمی نهاوند نام برد و گفت: با توجه به ظرفیت و عنوان مشمول ارائه گزارش ارزیابی نیست اما واحدهایی در استان داشته‌ایم که علی رغم رعایت ضوابط استقرار و نیز ارائه گزارش ارزیابی به دلایل مختلف (زمین، تأمین آب و…) رد می‌شوند چرا که نظرات سایر ارگان‌ها نیز در این زمینه بررسی می‌شوند.

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *