مقاوم سازی بیش از ۵۳ هزار واحد مسکن روستایی در کردستان

به گزارش غرب ایران، سعید رسولی در نشست خبری به مناسبت سالگرد تأسیس این نهاد انقلابی اظهار کرد: احداث سالیانه ۴ هزار واحد مسکن روستایی یکی از رسالت‌های این نهاد است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ نیز بهسازی و نوسازی چهار هزار واحد روستایی را خواهیم داشت.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده امیدواریم در سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم سازی منازل روستایی را بگیریم.

رسولی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در سال گذشته یکی از چالش‌های بنیاد مسکن ابلاغ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی بود که متأسفانه با تأخیر به بانک‌های ابلاغ شد اما خوشبختانه با تلاش مضاعف در استان از سهمیه مدنظر سه هزار و ۳۵۱ متقاضی را به بانک‌های عامل معرفی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در کردستان تا پایان شهریور می‌توانیم کارهای عمرانی را انجام دهیم باید تا پایان اردیبهشت عقد قرارداد بانکی این سهمیه را انجام دهیم.

رسولی اعلام کرد: امسال تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ درصد خواهد بود.

وی افزود: تاکنون ۵۳ هزار و ۹۶۰ واحد مسکن روستایی مقاوم سازی و نوسازی شده است که ۴۳ درصد منازل مسکونی روستایی استان را شامل می‌شود.

رسولی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تفاهم نامه‌ای با بنیاد مستضعفین برای ساخت هزار واحد مسکونی محرومین منعقد شد که تاکنون ۳۵۰ واحد آن آغاز شده و در سال جاری نیز مابقی این واحدها آغاز می‌شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *