تخصیص اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش همدان

به گزارش غرب ایران، محمود نقوی در نشست مشترک شورای معاونان آموزش و پرورش استان و شهرستان بهار اظهار داشت: با تخصیص و جذب کامل این میزان اعتبار حدود ۱۸۰ پروژه نیمه تمام آموزشی در استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در موضوع ایزوگام مدارس تا کنون ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: برای سال تحصیلی جاری برگزاری حدود ۲ هزار یادواره شهدا در ۲ هزار مدرسه استان طراحی شد که تاکنون در ۸۰۰ مدرسه یادواره بزرگداشت مقام شهدا برگزار شده است.

نقوی عنوان کرد: برنامه راهیان نور هم با همکاری سپاه انجام شد و یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز پسر از مناطق جنگی بازدید کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری از ۱۸۵ هزار دانش آموز دوره ابتدایی، حدود یک هزار و ۸۵۰ دانش آموز از تحصیل باز ماندند که با پیگیری‌های صورت گرفته یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز به تحصیل بازگشتند و حدود ۵۵۰ نفر هنوز از تحصیل بازمانده‌اند.

نقوی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضروریات است و توجه به این ارزش باید در اولویت کاری قرار گیرد، تصریح کرد: سیاست دولت مردمی و انقلابی کیفیت بخشی آموزشی است و در این دولت اجرای برنامه های پرورشی به ویژه یادواره شهدا در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: ایجاد مراکز مشاوره و دارالقرآن در همه شهرستان ها و نواحی و مناطق جزو برنامه های مهم آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان معلمان را الگوهای ارزشمندی برای جوانان عنوان کرد و افزود: تعظیم در برابر مقام شامخ معلم در واقع تکریم تمام خوبی ها است و در طول هفته معلم برنامه هایی در شان معلمان باید در سراسر استان اجرایی گردد.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در زمینه اسکان مسافران نوروزی، رتبه کنکور، نتایج امتحانات، طرح شهید سلیمانی، طرح شهید خرازی، اردوگاه ها و سایر مباحث انجام شده است که تمامی زحمات همکاران قابل تقدیر است.

نقوی با اشاره به جلوه های ویژه معلمی در دوران شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: توجه به معیشت، کرامت و منزلت فرهنگیان ضرورتی انکارناپذیراست و رتبه بندی معلمان با ۴۰ هزار میلیارد تومان اجرا شده و الباقی نیر در دست بررسی و اجراست.

وی اضافه کرد: فرهنگیان به طور یقین می توانند در نشر بصیرت و روشنگری جامعه و یافتن مسیر صحیح مفید باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش، اظهار داشت: اجرا و عملیاتی کردن این سند اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *