افتتاح پروژه گازرسانی در آخرین شهر بدون گاز استان کردستان

به گزارش غرب ایران، استاندار کردستان در سفری یک روزه به شهرستان مریوان پروژه گازرسانی به شهر چناره مریوان و ۱۷ روستای بخش سرشیو و کوماسی را افتتاح کرد.

استاندار کردستان در این آیین اظهار داشت: مردم شهر چناره مردمی سخت کوش و خونگرم اند و تمام تلاش ما نیز بر این است که بتوان گره‌ای از مشکلات مردم را بگشاییم و در این روز مبارک و همزمان با نیمه شعبان اند جشن گازرسانی به این منطقه را داشته باشیم.

او در ادامه افزود: سرانه نصب علمک برای هر خانوار ۴۵ میلیون تومان است که خدمتی از طرف دولت به مردم است.

زارعی کوشا افزود: برای استان کردستان افتخاری است که تا نقطه صفر مرزی گازرسانی شده و این مهم با برکت خون شهدا و امنیت موجود توسط نیرو‌های امنیتی انتظامی به ثمر رسیده است.

زارعی کوشا گفت: مصوب شده در سال آینده مناطق سرشیو و کوماسی به عنوان قطب خدمت بنیاد علوی انتخاب و محرومیت زدایی در این مناطق صورت گیرد.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: همزمان با نیمه شعبان شاهد جشن عملکرد و گازرسانی به شهر چناره مریوان هستیم.

شیوا قاسمی پور با بیان اینکه طرح گازرسانی به چناره و بخش سرشیو و کوماسی مطالبه به حق مردم بوده است، افزود: یکی دیگر از مطالبات مردم این بخش، راه روستایی است.

وی از هزینه کرد ۱۲۰ میلیارد محرومیت زدایی این شهرستان در موضوعات آموزش، امنیتی، بهداشتی و … خبر داد و خاطرنشان کرد: بخش‌های کوماسی و سرشیو جزو مناطق محروم هستند نیاز است که به مردم این منطقه رسیدگی بیشتری شود.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان در این آیین افزود: امروز در آیینی افتتاح گازرسانی در آخرین شهر بدون گاز در استان به بهره برداری رسید.

احمد فعله گری اضافه کرد: امروز همزمان ۱۷ روستای بخش سرشیو و کوماسی این شهرستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند و در مجموع ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان برای این طرح اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح بیش از ۵۰ کیلومتر خط فشار قوی گاز انجام شده، اذعان کرد: از ویژگی مهم این طرح اتصال شبکه گاز سراسری سه شهر مریوان، سقز و بانه است که در شرایط بحرانی و فصل سرد، شبکه گاز این سه شهر همدیگر را پشتیبانی کنند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: بکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری در خرداد امسال گازرسانی به شهر چناره و ۹۵ روستای مریوان بود، که در کمتر از ۱۰ ماه به بهره برداری رسید.

همچنین در این مراسم آیین کلنگ زنی پروژه گازرسانی به ۶۰ روستای دیگر این شهرستان برگزار شد، که قرار است تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *