کشف و ضبط ۶ تن مواد مخدر در استان همدان

به گزارش غرب ایران سردار سلمان امیری  اظهار داشت: ۶ تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان کشف و ضبط شده است که ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

انتظامی استان همدان در درصد افزایش کشفیات مواد مخدر همواره رتبه های سوم تا پنجم کشور را به خود اختصاص داده است و در بین استان های همطراز نیز رتبه اول را دارد.

وی اضافه کرد: عوامل پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری دیگر یگان های انتظامی امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۶۰۰ عملیات انجام دادند که نتیجه آن دستگیری ۱۰ هزار تهیه و توزیع کننده و انهدام ۴۶ باند موادمخدر بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: این مجموعه در حوزه موادمخدر در ۲ بخش آموزش همگانی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز رتبه برتر و اول کشور را دارد.

سردار امیری با بیان اینکه مردم نسبت به حضور و جولان معتادان و فروشندگان موادمخدر گلایه فراوان دارند و بارها خواستار برخورد جدی تر با این افراد شده اند، تاکید کرد: نباید شاهد حضور و جولان معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر در سطح جامعه باشیم.

وی گفت: فرماندهی کل ناجا امسال چند اولویت را در دستور کار قرار داده که اولویت نخست آن مقابله با سرقت و دستگیری معتادان متجهر است.

فرمانده انتظامی استان همدان یادآوری کرد: طرح دستگیری معتادان متجاهر، خرده فروشان و قاچاقچیان همزمان با دیگر استان ها از روز گذشته آغاز شده و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد که امید می رود دیگر نهادهای دولتی پلیس را در اجرای این طرح یاری دهند تا خروجی این طرح رضایتمندی مردم باشد.

سردار امیری ابراز امیدواری کرد اردوگاه ماده ۴۲ در همدان راه اندازی شود تا خرده فروشان موادومخدر پس از دستگیری به جای رفتن به زندان در این محل حضور یابند.

وی ضربه زدن به بنیان مالی قاچاقچیان را بسیار با اهمیت دانست و گفت: باید کنون های تجمع معتادان شناسایی و تخریب شده و برخوردها عبرت آموز باشد تا قاچاقچیان پس از تحمل حبس و آزادی از زندان دیگر به سمت این تخلف نرود.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: بین تقاضا و عرضه موادمخدر رابطه مستقیمی وجود دارد و بنابراین برای پیشگیری از عرضه مواد افیونی باید تقاضا را کنترل کرد.

سردار امیری گفت: ساماندهی نکردن متکدیان و افراد زباله گرد و شباهت جزئی این افراد به معتادان متجاهر موجب شده که فعالیت های صورت گرفته در حوزه معتادان متجاهر برای مردم ملموس نباشد بنابراین می طلبد نهادهای مسئول نسبت به ساماندهی زباله گردها پیش بینی لباس متحد الشکل و شناسه و کد معرف برای فرد و خودرو اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش استفاده از بوستان ها و تفرجگاه های موجود در سطح شهر باید با ایجاد یکسری موانع فیزیکی از ورود و تردد موتورسیکلت به داخل پارک ها و ایجاد مزاحمت برای خانواده ها جلوگیری کرد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *