نگاه ما تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای است/بازگشت ۱۳۰۰ دانش‌آموز همدانی به تحصیل

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، محمود نقوی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه در آزمون استخدامی سال گذشته ۴۵۷ نفر مجوز و سهمیه جذب نیرو بود که ۳۸۵ نفر جذب و استخدام شدند اظهار کرد: به دنبال جذب سهمیه بیشتر برای استخدام از طریق آزمون ماده ۲۸ هستیم.

وی عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، باید سطح علمی خود را افزایش دهند تا ردیف استان همدان همچون سال‌های گذشته خالی نماند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان کمبود نیروی انسانی را چالش بزرگ آموزش و پرورش استان دانست و گفت: ۴۵۰ کلاس در مدارس استان بیش از ۳۷ دانش‌آموز دارد اما با این وجود کلاس بدون معلم نداریم.

وی با بیان اینکه امسال برای مدیریت کلاس‌های درس بیش از یک هزار معلم در داخل استان جابه‌جا شدند افزود: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۴۰ معلم، فرهنگی و عوامل اجرایی در آموزش و پرورش استان مشغول به کار هستند.

نقوی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری از ۱۸۵ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی، حدود یک‌هزار و ۸۵۰ دانش آموز از تحصیل باز ماندند که با پیگیری‌های صورت گرفته یک‌هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز به تحصیل بازگشتند عنوان کرد: هنوز ۵۵۰ نفر از دانش‌آموزان از تحصیل بازمانده‌اند.

وی با بیان اینکه در طرح مولدسازی، اموال مازاد آموزش و پرورش استان از طریق مجاری قانونی فروخته و اعتبار حاصل از آن در تکمیل پروژه‌های ناتمام هزینه می‌شود بیان کرد: در حوزه آموزش نگاه ما تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای است که در این راستا امسال بیش از ۳ میلیارد تومان برای توسعه هنرستان‌های ‌استان جذب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: اقدامات و برنامه‌های مناسبی در این هفته برگزار می‌شود و آموزش و پرورش و مربیان پرورشی در این راستا تلاش‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جاری برگزاری ۲ هزار یادواره شهدا در ۲ هزار مدرسه استان طراحی شد که تاکنون در ۸۰۰ مدرسه یادواره بزرگداشت مقام شهدا برگزار شده است.

نقوی با اشاره به اینکه برنامه راهیان نور هم با همکاری سپاه انجام شد گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و یک‌هزار و ۵۰۰ دانش آموز پسر از مناطق عملیاتی بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار دانش‌آموز و معلم از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند افزود: نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام شهدای دانش‌آموز از دیگر اقدامات فرهنگی صورت گرفته در راستای تربیت اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان یکی از مهمترین برنامه‌های پیش روست گفت: برنامه جمعه‌های شهدایی برای آشنایی دانش‌آموزان با شهدا هر هفته با حضور در گلزار شهدا اجرا می‌شود.

وی به طرح امین اشاره کرد و افزود: در طرح امین بیش از ۸۰۰ روحانی در مدارس استان حضور دارند که در مقایسه با سال گذشته رشد بسیار زیادی دارد و همچنین طرح معرفت با اعزام یک هزار دانش‌آموز دختر و پسر به حرم حضرت معصومه (س) و جمکران برگزار شد.

نقوی با بیان اینکه بازسازی و توسعه اردوگاه‌های دانش‌آموزی از مهمترین برنامه‌های ماست که با جدیت پیگیر آن هستیم تصریح کرد: جشن تکلیف دانش‌آموزی در استان در حال برگزاری است و بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در مدارس استان راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: تکریم و تجلیل از ۳۰۰ معلم که در حوزه امور تربیتی فعال بودند از مهمترین برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به انتخاب شعار “تربیت همیشه و همه جا هست” برای هفته تربیت اسلامی امسال، گفت: رویکرد برنامه‌های این هفته، جریان‌سازی فرهنگی تربیتی در مدرسه، خانواده و اجتماع و مردمی سازی فعالیت‌های امور تربیتی است.

وی با بیان اینکه طرح اسکان نوروزی فرهنگیان از ۲۷ اسفند ماه آغاز می‌شود و ۲۰ ستاد اسکان در مناطق ۱۹گانه آموزش و پرورش تشکیل می‌شود عنوان کرد: در همه مناطق ظرفیت برای اسکان مسافران نوروزی فراهم است.

نقوی با اشاره به اینکه ۱۴۱ مدرسه در قالب یک هزار و ۲۸۰ اتاق به عنوان مراکز اسکان موقت مسافران نوروزی استان در سال ۱۴۰۲ آماده و تجهیز می‌شود یادآور شد: با توجه به هم‌زمانی روزهای عید نوروز ۱۴۰۲ و ماه رمضان، اقدامات لازم برای استقبال از این ماه و اطلاع‌رسانی در خصوص رعایت شئونات انجام شده است.

وی بیان کرد: میهمانان فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در ۲۰ پایگاه در تعداد ۱۴۱ آموزشگاه و در یک‌هزار و ۲۸۰ اتاق (کلاس) پذیرش خواهند شد، که ۱۴۲ اتاق ویژه، یک هزار و ۲۹ اتاق الف، ۵۰ اتاق ب و بقیه مکان ها شامل نمازخانه ها، اردوگاه ها و دیگر اماکن است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به استقبال گسترده میهمانان از خدمات سفر تابستانی آموزش و پرورش استان، خاطرنشان کرد: اجرای طرح ستاد اسکان موقت فرهنگیان از هفته آخر اسفندماه آغاز و تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی بیان اینکه بیشترین کار ما در ستاد اسکان نوروزی باید به صورت اینترنتی خدمات‌رسانی شود تا مردم نیز در این مساله معطل و سردرگم نشوند تصریح کرد: نگاه ما به ستاد اسکان نوروزی خدماتی و رفاهی است و به هیچ عنوان نگاه درآمدی به موضوع نداریم، چون اعتقاد داریم این مساله خود را در بهبود روند تعلیم و تربیت نشان خواهد داد.

نقوی با بیان اینکه هزینه اقامت با توجه به کیفیت اتاق‌ها برای فرهنگیان، کارکنان دولت و سایر افراد(آزاد) نرخ‌گذاری شده است بیان کرد: در ستاد اسکان فرهنگیان به دنبال ارتقا و تجهیز اتاق‌ها هستیم تا خدماتی متناسب با شان فرهنگیان به افراد ارائه شود.

وی با بیان اینکه ستاد اسکان فرهنگیان استان همواره در ردیف برترین‌های کشور به لحاظ خدمت رسانی قرار دارد خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت‌های موجود در استان همدان برای اسکان مناسب و رفاه میهمانان فرهنگی در ایام نوروز و همچنین فصل تابستان استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن فضایی مناسب، فرهنگیانی که به همدان سفر می‌کنند با اطمینان خاطر از مراکز دیدنی و جذاب این استان بازدید کنند.
انتهای خبر/ م ر

درباره‌ی modirgharb

همچنین ببینید

استمرار طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت

غرب ایران - رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا اعلام کرد که طرح صدور یک روزه گواهینامه رانندگی برای موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه همچنان درحال اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *