تامین کالاهای اساسی برای نوروز و ماه مبارک رمضان

به گزارش غرب ایران علیرضا قاسمی فرزاد در یازدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان با حضور وبیناری فرمانداران شهرستان‌ها با تاکید بر اینکه تامین، توزیع و ذخایر راهبردی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در استان همدان در وضعیت قابل قبولی قرار دارد اظهار داشت: مردم استان نگرانی برای تامین مواد غذایی و مصرفی نداشته باشند.

وی کنترل‌ و نظارت‌های میدانی بر بازار در ایام نوروز را ضروری اعلام و تاکید کرد: قیمت کالاهای اساسی در اسفندماه افزایش ندارد و اعضای کارگروه تنظیم بازار در سطح شهرستان‌، نظارت‌های خود را به صورت میدانی انجام دهند.

استاندار همدان ادامه داد: طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه با هدف نظارت بر بازار عرضه محصولات بخش کشاورزی ، اقلام و کالاهای اساسی با هدف متعادل نگاه داشتن بازار شب عید در سطح شهرستان با هم افزایی ادارات صنعت، معدن و تجارت(صمت)، جهاد کشاورزی، تعزیرات و علوم پزشکی در حال اجرا است.

قاسمی فرزاد گفت: گشت مشترک کنترل و نظارت بر بازار، در سطح شهرستان‌های دهگانه با جدیت انجام و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار استان، تامین بازار نیست، بلکه تنظیم، نظارت و کنترل‌ بازار است اظهار داشت: در سطح شهرستان‌ها، غرفه‌هایی برای توزیع کالاهای اساسی ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

استاندار همدان اظهار داشت: ۳۰ غرفه در شهر همدان برای توزیع میوه شب عید شامل ۱۷۰ تن سیب و ۲۳۰ تن پرتقال با همکاری شهرداری در نظر گرفته شده است و عرضه مسقیم میوه در ایام نوروز در غرفه‌های سطح شهر انجام می‌شود.

مقام عالی دولت در استان همدان از راه اندازی نمایشگاه برای عرضه ۱۰ قلم کالای اساسی در محل دائمی نمایشگاه خبر داد و گفت: عرضه مستقیم این کالاها با نرخ مصوب به تعدیل بازار کمک کند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر برگزاری جلسات هفتگی تنظیم بازار توسط فرمانداران افزود: فرمانداران نظارت‌ و کنترل‌های لازم بر بازار ایام نوروز به صورت مستمر و میدانی در شهرها تابعه حوزه شهرستان انجام دهند.

وی گفت: فرمانداران پس از نظارت و بررسی، کمبود کالاهای اساسی سطح شهرستان‌ را به سرعت گزارش دهند تا پشتیبانی‌های لازم انجام شود.

استاندار همدان گفت: ارائه آموزش‌های اخلاقی و فقهی لازم برای اصناف و اتحادیه‌های استان در دستور کار اتاق اصناف قرار گیرد.

قاسمی فرزاد با قدردانی از بازاریان و اصناف استان همدان که در اغتشاشات اخیر با آشوبگران و دشمن همراهی نکردند و در کنار مردم و حاکمیت بودند افزود: دستگاه‌های نظارتی و تیم های گشت مشترک بازار در برخورد با کسبه متخلف با ادبیات مناسب و در نهایت ادب و احترام رفتار و در نهایت متخلف را اعمال قانون کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد تردد خودرو در محدوده تعیین شده شهر همدان در ۲ روز گذشته موجب روانسازی ترافیک و رضایتمندی شهروندان شده است افزود: این طرح در صورت نیاز در سایر شهرستان ها نیز اجرایی شود.

قاسمی فرزاد، مشارکت مردم در ارائه و انعکاس شکایات، گزارشات، انتقادات و نظرات را عامل مهمی برای رفع معضلات و موانع در مدیریت بازار و احقاق حقوق مردم برشمرد و اظهار داشت: سامانه ۱۲۴ دریچه ارتباطی مردم برای طرح شکایات، درخواست‌ها، گزارش‌ها، انتقادها و پیشنهادها با سازمان صمت به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد بازار است و هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه درج نشدن قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی و عدم عرضه را گزارش تا در سریع‌ترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.

در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های ده گانه گزارشی از وضعیت بازار شهرستان ارائه کردند.

در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا طرح ویژه تردد خودروها با پلاک زوج و فرد به صورت موقت و آزمایشی از روز شنبه ششم تا پایان اسفندماه (بجز روزهای جمعه) از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در همدان اجرا شد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *