قیمت کود یارانه‌ای سال آینده در همدان افزایش نمی‌یابد

به گزارش غرب ایران بهروز الیاسی گفت: تا ابتدای مهر امسال قیمت کود‌های یارانه‌ای با ۴۵ درصد کاهش عرضه شد، اما به علت محدودیت‌های بودجه‌ای، قیمت‌ها به سال قبل بازگشت. وزارت جهادکشاورزی با اجرای طرح‌هایی مانند کشت قراردادی و الگوی کشت به دنبال کاهش فشار بر کشاورزان است.

او با اشاره به اینکه امسال کشت قراردادی در استان اجرا شد و کود‌های مورد نیاز این طرح تأمین شده است، افزود: طرح کشت قراردادی گندم آبی در استان با مجری‌گری شرکت بازرگانی دولتی ایران در سطح ۷۲ هزار هکتار اجرا شد و ما آمادگی تأمین صددرصدی کود‌های فسفاته و پتاسه مورد نیاز آن را داریم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه مواد اولیه ۲۷ کارخانه تولیدکننده کود در شرایط تحریم، از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وارد و تأمین شده است، افزود: واردات مواد اولیه برای تولید کود در داخل با ارز نیمایی انجام می‌شود.

الیاسی با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مجری طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی در کشور است، گفت: اگر بخش خصوصی در تأمین مواد اولیه برای تولید کود مشکلی داشته باشد، ما آن را انجام می‌دهیم.

او افزود: این شرکت مسئولیت حاکمیتی در تأمین غذای مردم دارد و از این رو ما نقش اصلی را در تأمین به موقع کود‌های کشاورزی ایفا می‌کنیم.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه

غرب ایران - تظاهرات‌ها علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه در ده‌ها دانشگاه آمریکایی در جریان است و در حال سرایت به کشورهای دیگر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *