هدف‌گذاری برای کاشت پنج میلیون نهال در همدان

به گزارش غرب ایران اسفندیار خزائی اظهار داشت: در طرح مردمی کاشت نهال، در مدت چهار سال سه و نیم تا پنج میلیون نهال در سال کاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور در استان همدان از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز می شود.

خزائی با بیان اینکه بخش‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد نیز باید یاریگر این طرح باشند اظهار داشت: ظرفیت تولید نهال در استان ۳۸۰ تا ۵۵۰ هزار اصله نهال بود که به بیش از یک میلیون اصله رسیده، اما برای اجرای این طرح نیاز به تأمین بیشتر است.

وی با بیان اینکه در این طرح کاشت نهال‌های کم آب بر و سازگار با اقلیم استان پیش بینی شده است گفت: بادام کوهی، سنجد و صنوبر از جمله درختان مطلوب برای کشت در استان همدان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: این طرح در چهارچوب مشارکت‌های مردمی در ایجاد و توسعه فضای سبز و سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب زراعت چوب در استان قابل اجرا بوده و تحقق آن نیازمند همت و اراده جمعی است.

خزائی ادامه داد: با توجه به گسترش صنایع آلاینده و افزایش آلودگی هوا، درختکاری و جنگل‌کاری مناطق مختلف بر اساس سیاست‌های کنوانسیون مبارزه با بیابانزایی در اولویت قرار گرفته و بر همین اساس پویش مردمی در استان ایجاد می شود.

وی، یکی از رویکردهای اصلی طرح مردمی کاشت نهال در استان را مبارزه با آلودگی هوا، مقابله با بیابان‌زایی، جلوگیری از فرسایش خاک و روان‌آب‌ها و کاهش کربن و تولید اکسیژن دانست و گفت: توسعه فضای سبز در قالب این طرح در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *