انتقاد داشتن و گله‌مند بودن با طرفدار انقلاب بودن منافاتی ندارد

به گزارش غرب ایران آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه های نماز جمعه همدان با بیان اینکه یکی از فلسفه های مبعث پیامبر اسلام رشد جامعه است اظهار داشت: بدون اصلاح سیاسی و ساختارهای سیاسی رشد جامعه امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه تحقق رشد و تکامل در جامعه نیازمند اصلاح سیاست ورزی ها و کسانی است که در جامعه نقش دارند افزود: اگر مسئولان و کسانی که مدیریت جامعه را برعهده دارند اصلاح نشوند تحقق آموزه های مبعث با مشکل مواجه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با این توضیح که اسلام و به ویژه تشیع یک دین و مکتب سیاسی است عنوان کرد: دین اعتقاد به اصلاح مجاری سیاسی دارد و باید مسئولان، حاکمیت و کسانی که در جامعه مسئول هستند اصلاح شوند تا جامعه به سمت صلاح حرکت کند.

وی با بیان اینکه اسلام دینی نیست که بخواهد در رشد و پیشرفت جامعه نگاه فردی داشته باشد مطرح کرد: نگاه اسلام به جامعه نگاه اجتماعی است از این رو وقتی امام حسین می‌خواهند امر به معروف کنند سراغ افراد سیاسی و ساختار سیاسی می‌رود و مسئله اصلاح حاکمیت را مطرح می‌کند و این نشان دهنده این است تحقق آموزه های مبعث در صورتی امکان پذیر است که سیاست اصلاح شود.

امام جمعه همدان ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند تعلیم شده و آموزش دیده مکتب مبعث پیامبر اسلام باشد اما نسبت به سیاست به معنای مدیریت جامعه و مسئولیتی که شریعت بر عهده ما گذاشته بی تفاوت باشد.

وی عنوان کرد: یکی از لوازم فعالیت سیاسی توجه به اخلاق سیاسی است که در همین تعابیر رهبر معظم انقلاب نیز وجود دارد. باید مراقب خودخواهی‌ها، عقده گشایی‌ها و جناح بازی‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: برخی افراد وقتی دولت های همسوی خودشان سر کار هست هیچ انتقادی نکرده و مشکلی نمی بینند اما وقتی دولت تغییر کرده و جناح دیگری سر کار می آید شروع به برجسته کردن نقاط ضعف می‌کنند.

وی ادامه داد: در خیلی از جناح های سیاسی این رفتار وجود دارد کسانی که در سال‌های گذشته در مقابل خیلی از ضعف‌های مشهود ساکت بودند امروز نسبت به کوچک‌ترین مشکلات اقدام به تخریب می‌کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه بهانه جویی ها تخریب کردن های بی مورد نباید رخ دهد ادامه داد: اگر نقطه ضعفی می بینیم باید دلسوزانه آنها را تذکر دهیم .

امام جمعه با قدردانی از حضور حماسی مردم این استان در راهپیمایی ۲۲ بخمن  افزود: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در شهر همدان در راهپیمایی شرکت کردند که ۳۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش جمعیت را داشتیم.حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد دشمن مردم ما را نمی شناسد. روایت رسانه های دشمن در ماه‌های اخیر روایت خستگی مردم و شکاف بین حاکمیت و مردم بود اما حضور مردم این تصویر سازی غلط و دروغ دشمن را مخدوش کرد .

شعبانی با بیان اینکه حضور مردم به معنای نداشتن انتقاد و گلایه نیست عنوان کرد: انتقاد داشتن و گله مند بودن با طرفدار انقلاب بودن منافاتی ندارد.

وی با این توضیح که معنای انقلابی بودن این نیست که نسبت به نقاط ضعف گله مند نباشیم گفت: انقلابی بودن یعنی نسبت به نقاط ضعف گله‌مند باشیم نه اینکه آنها را توجیه کنیم، انقلابی بودن یعنی شناسایی نقاط ضعف، اعتماد به توانایی خودمان و اقدام برای رفع این نقاط ضعف است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه باید به بصیرت و استقامت مردم آفرین گفت مطرح کرد: حضور کمی و کیفی جمعیت در راهپیمایی تاریخی بود. این نشان دهنده استقامت مردم در مسیر انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم آرمان‌های انقلاب محفوظ باشد ادامه داد: فلسفه انقلاب اسلامی تحقق آموزه های الهی در جامعه است پس هر حرکتی که منجر به ضعف آموزه های الهی در جامعه شود حرکت غیر انقلابی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عملکرد همه افراد را نیز با اسلام می سنجیم اظهار داشت: به هر اندازه که هر مسئولی از اسلام فاصله بگیرد غیر انقلابی است؛ عمل هر مسئولی و هرکسی که در این جامعه مسئولیت دارد منجر به ضعف آموزه‌های دینی شود این عمل یک عمل غیر انقلابی است.

وی درباره توصیه رهبر انقلاب برای کنترل تورم در جامعه اضافه کرد: مسئولان زحمت های زیادی می کشند و سفر رئیس جمهور به چین نیز در همین راستا است اما کنترل تورم مسئله بسیار مهمی است.

شعبانی ادامه داد: ما و چین از جانب آمریکا تحریم شدیم و همین برنامه دولت می‌تواند یک شراکت راهبردی را در حوزه سیاسی و اقتصادی برای ما ایجاد کند.

وی بیان کرد: مهمترین از این رایزنی ها و تفاهم نامه ها این است که کشور از این تفاهم نامه ها بهره مند شده و با اجرایی شدن آنها کشور از سیاست خارجه دولت بهره مند شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به رسانه ها گفت: رسانه هایی که این رابطه را تحلیل می‌کنند باید انصاف را در این زمینه رعایت کنند ممکن است کسی با دولت مشکل داشته و تحلیل نامنصفانه بکند.

وی در ادامه سخنان خود به مشکل ترافیک در همدان پرداخت و عنوان کرد: مردم در این حوزه گله مند بوده و مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده است البته بخشی از این مشکل مربوط به فصل ما و بارندگی اخیر است .

شعبانی از برگزاری هفته قرآن در همدان خبر داد و بیان کرد: هفته آینده جشنواره های قرآنی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *