یک درصد فروش معادن به جبران خسارت‌های زیست محیطی اختصاص یابد

به گزارش غرب ایران استاندار همدان گفت: معادن خسارت فراوانی به محیط اطراف وارد می‌کنند که باید بر اساس قانون یک درصد از فروش آن برای جبران خسارت‌های زیست محیطی اختصاص یابد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست اعضای شورای صنایع و معادن استان همدان افزود: معادن در مکان‌هایی که احداث شده‌اند خساراتی را وارد می‌کنند که باید درصدی از فروش این معادن به‌عنوان خسارت به حساب خزانه استان واریز شود.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون، باید یک درصد از فروش معادن به عنوان آسیب های وارد شده، به حساب خزانه معین استان واریز شود و دیوان محاسبات نیز پیگیر این موضوع است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: ایجاد چاله، حفره، ایجاد آلایندگی، خسارت به راه‌ها، خسارت به روستاها و آسیب به محیط زیست کمترین میزان خسارت این معادن است.

وی تاکید کرد: همچنین بر اساس قانون، ۱۵ درصد از فروش معادن نیز باید برای توسعه زیرساخت‌های شهرستانی به حساب معین استان واریز شود که اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان باید پیگیر این موضوع باشد.

استاندار همدان گفت: معادن خوبی در استان همدان داریم که برداشت از آن صورت می‌گیرد و باید به نحوی از آن استفاده کنیم که از محل فروش آن، زیرساخت‌های مناسب نیز برای آیندگان ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت‌ها برای واریز این مبلغ به حساب خزانه معین استان استفاده شود بیان کرد: جهاد کشاورزی نیز قانون پرداخت ۱۲ درصد خسارت به بخش کشاورزی از محل فروش معادن را مطالبه کند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *