افتتاح مدرسه ای ۱۵ کلاسه که کلنگش را سردار سلیمانی به زمین زد

به گزارش غرب ایران؛ مردم ملایر هرگز یکم مهرماه ۱۳۹۵ را فراموش نمی‌کنند، روزی که سردار همیشه جاوید ایران اسلامی قدم به سرزمین شهیدان سرافراز گذاشت و اسطوره پیروزی، مهربانی و مقاومت، سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی میهمان ویژه یادواره یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام این شهرستان بود.

روزی که هر چند کوتاه اما تا ابد در قلب‌های مردم شهیدپرور شهرستان ملایر جاودان است، روزی که با دستان پر خیر و برکت سردار دل‌ها مدرسه ۱۵ کلاسه ارجمند ملایر عملیات اجرایی خود را همزمان با بازگشایی مدارس آغاز کرد تا فصلی نوین از تعلیم و تربیت در این مدرسه رقم بخورد.

امروز پس از حدود ۶ سال از آن روز به یادماندنی، مدرسه ۱۵ کلاسه در سالروز شهادت سردار شجاعت، سردار مقاومت و ایثار و سرداری از جنس مردم و مدیری جهادی آماده بهره‌برداری است تا مرکزی برای تربیت نسل‌هایی از جنس حاج قاسم باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان روز یکشنبه در این باره از افتتاح تنها مدرسه‌ کشور که کلنگ‌زنی آن توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شده بود، همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها در ملایر خبر داد.

“حمید شیرازیانی” گفت: عملیات اجرایی این مدرسه ۱۵ کلاسه در مهر ۱۳۹۵ با دستان سردار شهید سلیمانی به زمین زده شده و سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها، افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: این پروژه، تنها مدرسه‌ای در سطح کشور است که کلنگ‌زنی آن به دست سرادر شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شده و به همین دلیل به نام ایشان، نامگذاری شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان ادامه داد: برای بهره‌برداری از این بنا ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده و این دبیرستان با زیربنای ۲ هزار و ۳۵۰ مترمربع، ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع محوطه سازی، ۱۹۰ متر طول دیوارکشی و همچنین دارای ۱۸ کلاس و اتاق است.

شیرازیانی افزود: مدرسه دخترانه شهید سردار سلیمانی ملایر به زودی و با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشور و جمعی از مسئولان استان و محلی افتتاح می‌شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *