همدان بارانداز محصولات کشاورزی کشور

به گزارش غرب ایران، حسن محمدی در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دهه ۸۰ استان همدان فقط هشت سردخانه با ظرفیت ۳۰ هزار تن حرفی برای نگهداری و ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی نداشت اما با تحقیقات مدیریت صنایع تبدیلی سازمان و اثبات لزوم احداث سردخانه، ضایعات محصولات سیب زمینی از ۲۵ درصد به کمتر از سه درصد کاهش یافت و همدان به عنوان بارانداز محصولات کشاورزی کشور معرفی شد.

وی افزود: در حال حاضر ۹۲ فقره پروانه بهره‌برداری در زمینه سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی با ظرفیت ۲۴۰ تن و اشتغال ۹۲۴ نفر صادر شده که شهرستان بهار با ۵۸ فقره و با ظرفیت ۱۴۸ هزار تن بیشترین سردخانه دارای پروانه بهره‌برداری را داراست.

محمدی یادآور شد: شهرستان همدان با سه فقره و ظرفیت ۳۳ هزار و ۵۰ تن، رزن با ۱۰ فقره و ظرفیت ۴۱ هزار و ۲۰۰ تن، نهاوند با چهار فقره و ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن، اسدآباد با دو فقره و ظرفیت ۴۵۰۰ تن، کبودراهنگ با دو فقره و ظرفیت ۳۵۰۰ تن، ملایر با یک فقره و ظرفیت ۵۰۰۰ تن و درگزین با یک فقره و ظرفیت ۱۰۰۰ تن در رده‌های بعدی قرار دارند و در مجموع حدود یک هزار و ۹۲۰ هزار میلیارد تومان برای احداث این ۹۲ واحد هزینه شده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: ۶۶ فقره سردخانه با ظرفیت ۲۶۸ هزار تن با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ تا ۹۰ درصد در حال احداث است که بیشترین واحدها در شهرستان بهار با ۴۴ فقره و ظرفیت ۱۸۱ هزار تن است.

وی گفت: رزن با هفت فقره و ظرفیت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن، همدان با پنج فقره و ظرفیت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن، کبودراهنگ با چهار فقره و ظرفیت ۱۶ هزار تن، نهاوند با دو فقره و ظرفیت ۱۹ هزار تن، ملایر یک فقره با ظرفیت ۲۰۰۰ تن، تویسرکان با یک فقره و ظرفیت ۳۰۰۰ تن و درگزین با یک فقره و ظرفیت ۱۲۰۰ تن در رده‌های بعدی واقع شده‌اند.

 

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *