پیش‌بینی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت‌ها در حوزه صنعت همدان

به گزارش غرب ایران، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در جلسه دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان، گفت:فعالان اقتصادی، افسران و ایثارگران عرصه اقتصادی هستند که وجودشان در استان مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه نگاه مجموعه تولید‌کنندگان استان به تولید تاسی از نگاه مقام معظم رهبری به تولیدِ اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان است افزود:از سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، حمایت همه‌جانبه و پشتیبانی از فعالان اقتصادی است، از اول سال تا کنون، ۹۰ واحد تولیدی راکد در استان احیا و به چرخه تولید بازگردانده شده است.

استاندار همدان با اشاره به نکته که استان همدان ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی، معدنی و صنعتی دارد که نیاز به توجه ویژه دارد اظهار کرد:برخی کلان شهرها در زمینه صنعتی شدن اشباع هستند و ضرورت دارد به استان‌های دیگری چون همدان در این زمینه توجه شود.

وی افزود: در استان همدان، به احداث واحدهای صنعتی به‌ویژه صنایع تبدیلی و غذایی نیاز است.

استاندار همدان با بیان اینکه از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و بنیاد نخبگان در راستای تقویت صنعت استان استفاده می‌‌کنیم گفت:مشکلاتی در زمینه تامین مالی واحدهای صنعتی در استان در سیستم بانکی وجود دارد، ضرورت دارد این مشکلات حل و رفع شود.

وی افزود :گزارش عملکرد، بانک‌های استان در عرصه تولید، بر اساس تکلیفی که بر عهده آن‌ها گذاشته شده، به مقامات بالادستی ارائه خواهد شد، تا بتوانند از این وضعیت رکود خارج شوند.

استاندار همدان گفت:درسفر رئیس جمهور به استان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار، برای تقویت زیرساخت ‌ها در حوزه صنعت در نظر گرفته شده است.

قاسمی فرزاد با اشاره به هدایت و استقرار سرمایه‌گذاران بزرگ در مناطق ویژه اقتصادی همچون جهان‌آباد، نیاز به حمایت و پشتیبانی مقامات عالی کشوری دارد گفت: در خواست می‌شود وزارت صمت، دستورالعمل و شیوه دریافت و هزینه‌کرد، وصول یک درصد حقوق دولتی واحدهای تولیدی را ابلاغ نماید.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *