استان همدان رتبه چهارم سالمندی کشور

به گزارش غرب ایران حسن رضانیا در نشست اعضای کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی همدان افزود: سالمندی مرحله ای از عمر انسان است و افزایش جمعیت سالمند در یک کشور به معنای ارتقای سلامت، بهبود وضعیت زندگی، توفیق در بخش درمان و افزایش امید به زندگی است.

او گفت: البته یکی از اشکالات مهم این موضوع این است که نتوانستم در گروه های مختلف سنی، باروری و جمعیت جوان به خوبی تمرکز و تعادل بخشی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: با توجه به تاخیر در تصویب و ابلاغ «سند سالمندی» در بودجه امسال اعتباری برای اجرای آن دیده نشده است با این حال به علت تهیه و تدوین برنامه هفتم توسعه کشور، متولیان اجرای این سند در استان می توانند با نمایندگان همدان در خانه ملت برای حساس کردن آنان نسبت به اهمیت این موضوع و پیش بینی اعتبار ویژه برای اجرای این سند در بودجه سنواتی و برنامه هفتم توسعه رایزنی کنند.

رضانیا  گفت: در راستای اجرای سند سالمندی باید برای هر یک از دستگاه های اجرایی یک اولویت پیش بینی شود تا هر یک از نهادها بر اساس آن حرکت کنند.

او گفت: خانواده پایه و رویکرد اصلی دولت سیزدهم است اظهار داشت: نباید سالمند را از خانواده جدا ببینیم یعنی هر امکان و ظرفیتی که برای سالمند پیش بینی می کنیم برای خانواده آنها نیز دیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی، یک کارگروه زیر بنایی است و نتایج و عملکرد این مجموعه باید به سایر کارگروه ها و شوراهای فعال در استان نیز تسری یابد.

رضانیا گفت: با توجه به اهمیت این کارگروه، تصمیمات آن می تواند در بخش های مختلف نیز تاثیر گذار باشد بنابراین باید به کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی به عنوان یک کارگروه مادر توجه شود.

او گفت: کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی همدان می تواند در زمینه ورزش، جمعیت و مسائل اقتصادی مطلب و پیام داشته باشد بنابراین تلاش شود جایگاه و اهمیت این کارگروه را بالا برده و کارگروه به حاشیه ای رانده نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: جان، سلامت و امنیت جسمانی و روانی افراد جامعه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ می شود که باید مصوبات این جلسه کاربردی و به عنوان یک مصوبه از همه دستگاه ها مطالبه شود.

رضا نیا گفت: در ارائه برنامه ها می توان بر مشارکت مردم نیز حساب باز کرد که همه دستگاه باید نمایندگانی را با عنوان کارشناس و رابط به این کارگروه معرفی کنند.

او گفت: برای ارایه هر یک از برنامه ها ضمانت اجرایی و قوانین الزام آور دیده تا از نظر قانونی دستگاه مکلف به اجرای آن شوند و در صورت اجرایی نکردن برنامه ها، دستگاه متولی مواخذه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: نظارت بر امنیت محصولات کشاورزی در این استان از ضریب بالایی برخوردار است و در این راستا باید کمیته ای تشکیل و تعامل بین معاونت غذا و دارو و جهاد کشاورزی افزایش یابد.

رضا نیا گفت: دانشگاه علوم پزشکی در جریان بحران کمبود آب برای بررسی کیفیت و سلامت آب مصرفی مردمی اقدامات شایسته ای انجام داده است.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *