خشکسالی به بیش از ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی همدان خسارت زد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ رئیس اداره بحران سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: ۴۵۱ هزار و ۹۱۳ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی استان همدان دچار خسارت خشکسالی شده است که بیش از ۱۳۴۶ میلیارد ریال بابت خسارت خشکسالی به ۸۰۸۸کشاورز استان پرداخت شده است.

سلیمان اسدی گفت: تا کنون ۹۰ درصد از خسارت کشاورزان پرداخت شده است وپرداخت ۱۰ درصد از خسارت ناشی از خشکسالی باقی مانده است.

او با بیان اینکه زراعت دیم بیشترین خسارت خشکسالی را داشته است، گفت: ۴۵۱ هزار و ۹۱۴ هکتار از اراضی و باغات استان دچار خشکسالی شده که بیشترین سطح مربوط به زراعت دیم بوده است.

رئیس اداره بحران سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: همچنین در نیمه نخست امسال وام کشاورزان توسط سازمان جهادکشاورزی در بانک‌های عامل استان به مدت سه سال امهال شده و جرائم آن‌ها نیز بخشوده شده است.

اسدی در پایان در زمینه خسارات وارده به باغ‌های بالادست رودخانه عباس آباد نیز گفت: تاکنونی خسارتی در رابطه با قطع حق‌آبه باغ‌های گنجنامه و عباس آباد از سوی باغداران به جهادکشاورزی گزارش نشده است.

از نیمه مردادماه امسال حق آبه باغ‌های بالادست رودخانه عباس آباد به علت انتقال آب این رودخانه برای تأمین آب شرب شهر همدان قطع شده است.

همچنین به منظور هدایت آب به سداکباتان رودخانه‌های بالادست بازگشایی شد به طوریکه از نیمه شهریورماه رودخانه سیمین به عنوان یکی از سرشاخه‌های رودخانه آبشینه در بالادست سداکباتان با ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب برای تغذیه این سد رهاسازی شد.

در ضمن آب رودخانه روستا‌های اِبِرو و یلفان نیز به سد اکباتان هدایت شد، اما به گفته سازمان جهادکشاورزی استان همدان، تاکنون هیچ باغدار و کشاورزی خسارت‌های وارده به محصولات و اراضی کشاورزی خود را به علت قطع حق‌آبه اعلام نکرده است.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *