هشدار هواشناسی همدان نسبت به موج شدید بارش باران

به گزارش غرب ایران،اداره کل هواشناسی استان همدان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش شدید باران و وزش باد شدید از روز شنبه تا روز سه شنبه در استان هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بررسی آخرین نقشه ­های پیش­یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی شاهد ورودسامانه بارشی فعال به استان از اواخر وقت شنبه به استان خواهیم بود که تا صبح سه شنبه در استان موجببارش باران و برف، گاهی وزش باد شدید و رعد و برق و در برخی مناطق تگرگ خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: اوج بارش‌ها در ساعاتی از روز‌های یکشنبه و دوشنبه خواهد بود و در کل در استان همدان به دلیل تشدید بارش‌ها آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در سطح استان پیش بینی می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: کندی تردد و اختلال در جریان ترافیک شهری و راه‌های ارتباطی بین شهری در هنگام تردد وسایل نقلیه و کاهش قابل ملاحظه دید به دلیل کولاک و مه آلودگی به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی استان پیش بینی می‌شود.

هواشناسی همدان در این اطلاعیه آورده است: به دلیل وزش باد شدید در برخی از ساعات به ویژه در روز‌های یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه احتمال خسارت به تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی و سایر موارد در استان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان نیز در این باره  افزود: با ورود سامانه جدید، موج دوم بارش‌های سیل آسا از شنبه ۱۰ فروردین همدان را فرا می‌گیرد.

سید محسن موسوی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی ابر، احتمال رگبار پراکنده باران، ریزش پراکنده برف و رعد و برق در آسمان استان وجود دارد.

وی با اشاره اینکه سامانه بارشی جدید، باران شدید و وزش باد شدید را در پی دارد توصیه کرد: نکات ایمنی برای نصب تابلو‌های تبلیغاتی، بنر و داربست رعایت شود.

موسوی ادامه داد: بارش‌های این سامانه ممکن است موجب آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر، اختلال در تردد جاده ای، طغیات رودخانه‌ها و شکستن شاخه درختان شود.

وی بیان کرد: به دنبال فعالیت این سامانه در استان، دمای کمینه (صبحگاهی) بین یک تا سه درجه سانتیگراد و دمای بیشینه (روزانه) بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

موسوی تاکید کرد: سامانه بارشی که روز شنبه وارد استان می‌شود به اندازه سامانه قبلی قدرت دارد و موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب

غرب ایران - در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *